my medulla oblongata

Saturday, February 13, 2010

Home » AL KISAHNYE.......

AL KISAHNYE.......

tanggal 26 september 1992, lahir lah seoran baby cute, yg diberi nmeoleh mama nye, ZAFIRAH... aq lah tu, aq membesar dengan penuh kasih sayang dr family aq. masuk enam tahun, aq diberi pengajian awal di tadika joy kindergarden. well, tadika tu overall jenis yg speaking cket. aq ngangan je la ape yg ckgu tu mengajar kt depan. tp ble dh lme2, br lah aq ley phm ape yg ckgu tu ckp kt depan.

apabila umur aq menjangkau 7 tahun, aq disekolahkan di Sekolah Kebangsaan Sri Kelana, kt pj ni. aq ni seorang pemalu dulu. aq malu untuk bercakap di hadapan. aq malu untuk bergaul dengan org yg aq x knl. kirenye, aq x pndi sesuaikan diri, tp tak tahu lah aq mewarisi keberanian siapa untuk mencuba sesuatu yg baru. aq makin serasi dengan kehidupan sebagai pelajar sekolah rendah. aq mula menonjolkan siapa diri aq sebenar. tp, sifat malu aq tu, sukar untuk dikikis. aq masih malu dengan diri aq sendiri.. entah kenapa..?

umur aq kian meningkat. semakin mencecah dunia remaja yg penuh pancaroba. aq mula bersahabat dengan rakan2 aq di Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Permata. namun, persahabtan rapat yg terjalin antara aq dengan rakan2 ku sewaktu di tingkatan satu terhenti di penghujung tahun. aq mula dapati bahawa cre pembawakan aq tidak sama dengan cre pembawakan rakan2 ku. aq bukan lah remaja yg suke kan kehidupan sosial yg terlampau. aq masih tahu batas2 pergaulanku disini. aq mula mencari haluan hidupku. aq berkenalan pula dengan rakan ku seorang lagi. aq dapati die sgt sesuai dengan jiwa aq. aq senang berkawan dengannya. malangnye, sewaktu ditingkatan 3, aq sudah mula renggang dengannye disebabkan kehadiran orang ketiga. tp x pe, aq berkawan pula dengan rakan ku yang lain. kami rapat seperti isi dan kuku. belajar bersama2... tuisyen bersama2.. everything altogether..! namun, pada awal tahun 2008, aq dikejutkan dengan panggilan kemasukan ke sekolah menengah teknik ert setapak, kl. aq menerima tawarn itu dengan hati yang terbuka. aq dan rakanku berjanji tidak akan lost contact. namun, janji tinggal janji. pada pertengahan bulan 6, aq mendapat tawaran ke mrsm. dan mula pd detik itu, aq tidak lagi selalu berhubng dengan rakan karib ku ini. mungkin, ade hikmah disebaliknye... aq terima dengan redha. aq jalani kehidupan remaja aq di mrsm merbok. aq mula mengenali ape itu islam yg sebenar. br aq sedar tentang batas2 pergaulan lelaki dan perempuan yg perlu dititikberatkan. aq mula mengetahui tentang aurat. mrsm telah banyak mengajar aq melewati hari2 remaja ku tanpa menerobos ke dunia yang penuh dengan khilaf.

kini, di tahun 2010, aq maseh lagi seperti dahulu. tiada perubahan. kehidupan dahulu, yang aq lalui hanya bersama rakan2 perempuan mula berubah apabila aq menjejakkan kaki aq ke plkn. aq mula berasa takut seperti keadaan aq sewaktu darjah satu dahulu. aq takut kan lelaki. tp, aq tidak pernah menunjukkan ketakutan aq itu, kerana tidak mahu ianya menjadi bahan untuk dipergunakan oleh lelaki. aq memberanikan diri aq mengatasi tahap malu dan ketakutan aq. sampai ke saat ini, aq maseh mencari, siapakah yang telah mewariskan keberanian ini kepada diri aku....

2 comments:

  1. tahu x pe... tp kalo boleyh aq nk hepy memanjang.... if possible..=)

    ReplyDelete