my medulla oblongata

Friday, November 5, 2010

Home » FOOLISHLY FOOLISHED by FOOL

FOOLISHLY FOOLISHED by FOOL


exam, exam dan exam! last paper sudaaa. physics
and is always physics. oh, aku memang akan study physics seumur hidup aku. no excuses! tteet.... ok2, back to the main entry. knpe aku ckp FOOLISHLY FOOLISHED by FOOL?
JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DIBULI!!!!
how to AVOID IT???
let's follow these rules!!!


1) tegas
2) cool
3) "baik"
4) 1st...u pleased, 2nd...u may, 3rd...GTH!
5) I DON'T GIVE YOU A DAMN!

let me give u a clarity about these...

1) tegas.
hidup kenalah tegas kan? kalau tak, nanti kena pijak kepala. kaw2 korang akan dipijak kepala. macam mana nak jadi tegas? ok. kata kan kawan korang suruh korang buat assignment ataupon nak tiru assignment korang. wahhhh. sedap hati je kan, nak suruh orang buat assignment die? so, time ni la korang kena guna diplomasi korang tu! cakap la . " maaf la kawan, aku bukan tak nak buat ,tapi otak aku hanya boleh terima assignment yang ble submission tertera nama aku je. no one else. " tutup cerita. bukan nye korang nak kurang ajar... tapi berterus terang... hahaha


2) cool.

" weh, pinjam L****P!" tp, ble dah pinjam... omaigod! buat macam harta sendiri la plak kan? memang kadang2 menyirap jugak...okay, ini agak susah sikit, kalau orang yang memintanya adalah roomate kita ataupun kawan baik kita sendiri. tak kan kite nak cakap TAK BOLEH plak kn?? especially kalau perempuan. kite (perempuan) memang dianugerahkan dengan hati yang PEMURAH. hahahha.jadi, the best thing that we could do here is " oh, gune la." tunggu je diorang nak gune berapa lama. bile korang rasa dah lama sgt tu, cakap la.. " uit sahabat, boleh x nk 'pinjam laptop kau' jap?" .. haaaa.. mesti dia akan terasa sikit. tp apa salahnye kan terasa sekali sekala? untuk kebaikan bersama.... hehe.


3) "baik".
" baik? aku memang baik!! baru taw ke?? eh dunia, tengok la, aq budak baik!"
okay, perlu kau nak jadi baik kat satu dunia? aku x rasa 'buat baik, akan dibalas baik overall,'
bak kata omputih 'A LITTLE TROUBLE MAKES LIFE FUN'. korang boleh aplikasi ayat ni, dekat orang yang suka pinjam duit, tapi x reti nak bayar. korang p makan dengan orang tu, but PLEASE TAKE NOTE YANG ORANG TU BAWAK DUIT ok? time nak bayar, korang boleh berlakon jadi erra fazira jap. " eh, aku lupa nak bawak duit la weh. kire tolak hutang kau dekat aku je la eh"....... =p


4)1st...u pleased, 2nd...u may, 3rd...GTH!
orang tua2 kata 'sikit2 lama2 jadi bukit. sama jugak dengan kes kalo orang yang suka meminjam ni. 1st time x bayar, ok...boleh terima lagi. 2nd time x byr... uih.. melamapau dah ni. 3rd time buat dunnoe....fuh~~membara. ok, kalo mcm ni kes nye...ape kate korang jangan bagi chance??? there's no 2nd as well as 3rd. 1st means last. there's no other word.fullstop. jangan bg pinjam dah. bak kata peribahasa melayu "takkan dua kali orang tua kehilangan tongkat."


5) I DON'T GIVE YOU A DAMN!
ok, disini, selepas korang dah buat sume list kt atas tu... kalau diorang dah buat dunnoe n ignore korang...., fine, go ahead. ignorance is a bliss~~ I DON'T GIVE YOU A DAMN! kalau hilang kawan mcm ciri2 kt atas tu, memg worth it ok! x payah cari kawan yang suke suki "makan" kwn sendiri.





0 orang doakan nohfee dapat Dean List. amiinnn:

Post a Comment