my medulla oblongata

Friday, November 26, 2010

Home » SUKA--->SAYANG----->CINTA---->MUSUH.

SUKA--->SAYANG----->CINTA---->MUSUH.

mula2
saya suka awak.

next step,
saya dah mula sayangkan awak.

berikutnye,
saya jatuh cinta dengan awak.

pengakhirannye,
saya benci awak!! GTH.. omaigod, siap curse lagi! LOL


kenapa hal ni berlaku? setiap kali couple je, mesti break up, setiap kali couple je, mesti break up? knpe ye??
HIKMAH.
itu jwpn yang aku dapat setelah aku sendiri yang mengalami situasi ni.yes.




1) kenapa kita SUKA die?
sebab lumrah alam..laki akan tertarik pada perempuan dan sebaliknye. kita suka die sebab die baik, cantik, pandai. kita suka dia sebab cara dia berkomunikasi dengan kita. dia pandai buat lawak n pandai ambil hati kita. x pon, kita suka die sebab kita lonely.

2) kenapa kita SAYANG die?
kita sayang die sebab die yang memahami kita, membantu kita tatkala susah dan senang, tidak berkira. sayang sungguh kita kt dia. sampai tak de langsung simpanan SAYANG kita pada diri sendiri.

3) kenapa kita CINTA die?
sebab die yang buat jantung kita berdegup pantas, die yang buat kita mandi tak basah , makan x kenyang, tidur x lena (bullshit).die yang buat kita termimpi2 kan die.

4) kenapa kita BENCI die?
sebab die la lelaki/perempuan yang x bertanggungjawab! die la lelaki/perempuan yang x de hati perot! die la lelaki/perempuan yang langsung x de ciri2 yang aku nak! (oh, baru perasan plak yg die x de ciri3 tu sume)


cuba kita tengok diri kita? perfect ke kita nak kutuk2 orang lain, bila dh benci? ble suka, everythng is perfect! ble benci, everything is bullshit! bagi aku, once kita suke orang tu, mesti la org tu ade package yg lengkap. thou, package yg lengkap pon kdg2, ade caca merba nye..terima je la..jangan kite terima die selagi kita sendiri x boleh nk terima diri die seadanya. sebab tu aku pernah dgr cte,org tu berkenalan dh 18 tahun, tp kawen dgn org lain, bukan dgn org tu. sebab ape? sebab kite knl orang tu, tp kita x boleh terima keadaan orang tu yang sebenarnye.

honestly, aku bukan jenis yang senang terima keburukan orang lain. take time... tapi, lame kelamaan, aku rse, orang tu boleh terima keadaan diri kita, knpe kite x leh terima keadaan diri die? walhal, kite lagi byk keburukan dr diri die.

dulu, annoying, sekarang, missing... itu la aku. dulu die la lelaki yang paling annoying penah aku jumpe. tp skg, aku rse, he's the greatest among others! time ni br la aku rse kehilangan yang teramat sgt. almost aku jadikan die musuh aku. luckily, FACEBOOK mnyelamatkan aku. aku rse x de pape aku dpt by hating him. just, shut ourselves up. n keep living as normal.

hikmah ; almost 1 year...at last, aku jumpe someone. tp, it's better for me to adore him.

To be brave is to love someone unconditionally, without expecting anything in return. To just give. That takes courage; because we don't want to fall on our faces or leave ourselves open to hurt

so, better keep it as a secret admiration.=)


3 comments:

  1. woit..siapakah arjuna itu??ngeh3x!!

    ReplyDelete
  2. nad: hahaha. aku cte kt ang nanti noohh. jom hangout! =p

    wan: wooo. ahahaha!

    ReplyDelete