my medulla oblongata

Saturday, December 25, 2010

Home » Anugerah Seksa Kami

Anugerah Seksa Kami

Tengah aku dok makan udang sedap2, tiba. . . . .

Eh eh jap..

SALAM

Ok, proceed.. tiba2, aku nampak ada …



Anugerah skrin la!!! Wow wow wow! Mesti artis kita pon bagi panahan skrin baeeek punya! Ni yang best nak tengok ni? walaaweeh.. aku bukan lelaki. So, kerja aku melihat noh hujan aku sahaja. Yes! Noh hujan. Mula2 happy je dengar nama noh hujan. Tbe2, bila die keluar dengan mizz nina (sound effect; bunyi guruh)… aduh!

*pang pang pang* bagi pelempang untuk diri sendiri. Ape la nohfee! Tunang orang pon nak ke? Heheh.

Ok, aku tak nak cerita pasal sharifah aleya dengan adik die pakai seksi seksa ke, or cerita pasal pakaian terlampau artis2 kita. Apa yang aku nak ceritakan adalah filem Negara kita. Ya, filem Negara kita!

Bak kata pak aziz satar kita,

“kalau dulu2 lighting agak susah. Kadang2 sampai tumbuh cendawan atas muka ni”

Dan sampai la sekarang ni. sedar tak sedar.. sebenarnye, filem2 negara kita sedang melakukan anjakan paradigma. Anjakan ke arah bagus dan serta yang tak bagus.


Kalau dahulu, filem2 banyak mengenengahkan bait2 puitis yang diluahkan oleh pelakon. Banyak maksud mendalam. Berbeza pula dengan filem + drama sekarang yang lebih kepada straight forward.

Melihat kepada kekalahan pelakon senior tadi, membuatkan aku berfikir kembali. Kita dah tak minat untuk melihat filem2 yang over acting, menangis beria-ia… tapi, kita lebih memandang tentang filem2 yang berunsur keinsafan yang cara lakonannya tidak pula melampau.

Mungkin sebab tu la kot Rashid sibir dah kurangkan drama2 dia… bukan aku kata drama die tak best. Tapi selera kita dah pon berubah. Cerita2 syamsul yusof yang jadi permainan selera kita.

Ok la, aku tak nak cerita lebih2 pasal ni, sebab aku pon kadang2 tak suka jugak tengok filem yang ada kembar. Macam Tokyo drift kembarnya kl drift. Hantu ju on kembar dengan hantu jangan pandang belakang. X mao x mao x mao cerita psal ni dah. Jom layan teen awards pulak! E’eh, edward cullen menang? mizz nina, amik balek la.. ;)

[aku menang! yes!]

10 comments:

  1. errr...syamsul yusoff?please...apala sgt citer dia...x tau apa yg dia cuba nak bawak..huah...

    ReplyDelete
  2. @syazlinasamsudin wahaha. entah, tengok filem die kt tv time hari raya je. ;)

    ReplyDelete
  3. tak puas hati lagenda budak setan tak menang ape pon! huhu

    ReplyDelete
  4. @..tapi bukan aku.. menang kalah ditangan juri. waaaah, aku pon geram gak sebenarnye.. huhuh

    ReplyDelete
  5. nohfee ni juri AS 2010 ke?gaya kririk mmg mcm adlin aman ramlee..hehe

    ReplyDelete
  6. @Akram wahaha. tiada pertalian dgn die. =)

    ReplyDelete
  7. nohfee ni pelik...hahahha... kejang urat saraf

    ReplyDelete
  8. @ZHARIF biase la, pelik itu penting. xde la cliche sgt en? en? en?

    ReplyDelete