my medulla oblongata

Tuesday, December 14, 2010

Home » DRAMA YANG TAK MASUK AKAL.

DRAMA YANG TAK MASUK AKAL.



12.20 tgh hr.Urghhhh! Bukak laptop je, mesti xde line nk online! Ape ni…… tension plak aku. So dengan penuh kebosanan abg aku pon bukak tb4. Nama cte ni “gadis buta….” Aku pon x taw nama penuh tajuk cte seberang ni. Ade lagi ke cte2 mcm ni? Cerita bodoh x pandai mcm ni, aku ingtkan dah x de dah.

Ade ke patut, suami die dengar kata perempuan simpanan die, n halau isteri dengan anak die kuar dr rumah..? mana la logiknye? Tolong laaaaaaaaaa

Now, aku rasa cerita Malaysia lagi laaaa ok dr seberang. Ape yang aku tengok cerita2 seberang ni, jalan cerita dorang SANGAT cliché. Kalau korang tgk la kan, cerita dorang asek2 bertemakan kebencian, ketidakpuasan hati, dendam, iri hati. Segala jenis sifat yang x elok, depa buat as a cerita. Pastu, last sekali…happy ending. Perempuan yang bodoh naif tu akan dapat happy ending. Walaweeeeeh! Fake gla. Lepas tu, kita suka plak tgk cte depa. Padahal, x de la syok sgt. Baik aku layan cte ngangkong ke, lagenda budak setan pon berjuta kali ok dr drama dorang.


[cerita favourite ramai!]


Logically, memang la , ini sifat manusia, yang ada sifat mazmummah ni sume, tapi, kita pon ade iman jugak. Semata2 nak memalukan diri nk dpt cinta lelaki tu? Pelik..pelik.. mana nilai nye?

Ok, aku Nampak! Nilai nye, adalah SABAR. Tapi ape cer plak SABAR tu x dpt nk diaplikasikan pada diri REALITI mereka sendiri? *confused*

5 comments:

  1. biase la indon... yg best ade plak peri-peri.... lepastu lawan dgn bomoh la.... aiseh... bwg putih bwg merah r tuh....

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. x masuk akal la. geram aku tengok cte indon tu haaa. huhuh

    ReplyDelete