my medulla oblongata

Thursday, December 23, 2010

Home » Gembira? Budak pmr la tu..

Gembira? Budak pmr la tu..

SALAM.

Waaah, agak rude plak kan tajuk entri aku kali ni? bukan apa, bila aku bukak

Facebook : “tahniah pada aku, straight a!”

Bila aku bukak blogspot,

“tangisan kegembiraan tengok adik aku/kakak aku/anak buah aku dapat straight a”

Bila aku bukak Friendster..

Jap2, ade lagi ke orang guna friendster? Ish, habis madu makan sepah sampah dibuang betoi.


[BERAPA KALI MUKA AKU NAK MASUK DAA]

EH, silap masuk gmbr pulak.. suka betol aku dengan beruk ni. alaahai.



[kemurungan yang dialami aku]



Bukan aku nak jealous sebab dulu2 aku tak dapat penuh a. tapi aku jelous sebab aku sedih time orang dok gembira dengan result masing2. Bukan result PMR ok. Tapi result kolej aku. Amboi amboi amboi uitm penang, baeeek nye tarikh bawak keluar result kolej. Sekali dengan result pmr. Waduh waduh waduh.

Aku baru terpikir, kalau aku dapat kolej nanti, boleh la aku save duit sikit. Boleh up speed berukband aku ni ke, ape ke.. ni, lepas dapat taw yang aku tak dapat… berderai, punah, hancur, musnah, roboh sudah segala angan2 mat jenin aku tu..

Oh.. tiba2 aku terimbau saat2 aku nak menghantar photocopy kad aktiviti aku.

Ape tu kad aktiviti? Ok2, biar aku jelaskan pada pembaca2 sekalian. Kad aktiviti tu perlulah diisi dengan kupon2 aktiviti. Kira nye mcm ni la. Kalau siapa yang pergi aktiviti2 yang dianjurkan oleh kolej, die akan dapat kupon. And kupon tu perlulah ditampal dalam kad aktiviti. Lagi banyak kupon tertampal, lagi banyak la chance nk dapat kolej.

Ok2, balik pada cerita aku. Aku dengan kawan aku sorang ni.. punya la nak sangat dok kolej, kitorang pergi Photostat kad aktiviti kawan aku ni.. pastu tampal muka kitorang kat depan. Fuiyooo! Bajet mcm kompem ah aku dpt kolej ni.

[ok kan idea aku? kacang masak je!]

Tiba2, waktu last day, pihak kolej mintak kad aktiviti original plak dah… waduh waduh waduh paaakkk! Mampus gue sama kawan gue!! Kitorang dah la menipu. Mcm mana ni??

So, apa yang kitorang buat? Hantar je laaaa. Lantak p la.. kalau tak hntr kad aktiviti original, melayang plak RM10 aku. So, aku berserah je.. wahaah.

Sebulan selepas kejadian. . .

“hello, feera, kau dah boleh cek result kolej…”

Ah… kwan aku ni memang suka kacau call aku pagi2. Dulu nk bg taw result, sekarang ni nk bg atw result kolej pulak dah. Adeh~ ok, aku pon pergi la cek.. dengan berukband aku yang dh smpi speed limit die.. aku TERPAKSA jugak menDOWNLOAD Microsoft excel yang diberi.. aku pon cari la nama aku. Waaaa. Dalam 1000 lebih nama tu.. nama aku tak wujud dalam senarai! Mengapakah??? Aku pulak check kwan aku yang seangkatan dengan aku tu.. waaa nama die ada!!

[memikirkan duit ptptn yang tak cukup]


Sedih aku. *pang pang pang* khas untuk nohfee. Kerana berniat nk kelentong orang pejabat.

“sepandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua”.

Aku memahami sudah erti perbahasa yang satu ni….

Eh eh.. buat cerita style sedih pulak aku. Aku dah sewa rumah dah pon la kt sne.. yes!

5 comments: