my medulla oblongata

Sunday, December 19, 2010

Home » REVIEWS: Narnia + My Soul To Take

REVIEWS: Narnia + My Soul To Take

SALAM,

REVIEW: NARNIA

Narnia, Narnia dan Narnia. Hari tu aku p mid valley .. melepak2. Pastu buat movie marathon, tengok cerita my soul to take dengan Narnia. Wah, kenapa 2 movie? Xpenah2 aku buat. Oh ye la .. kan boleh guna student card! Murah sikit., harga RM9, dpt la RM7. Ok la tu.. terima kasih..;)

Narnia 1, aku tak tengok. Tapi aku tengok Narnia 2 dulu. Apa yang best about Narnia ni, filem ni tak berkaitan mcm filem twilight+harry potter+rempit+2 alam+hantu kak limah. Kalau jenis cerita mcm twilight ni, kita patut tengok dari 1st film. Sebab kalau x, kita tak kan faham sequels selanjutnya. Berlainan dengan Narnia. Cerita Narnia3 tak ada kaitan dengan Narnia 1 mahupon Narnia 2.



Untuk this sequel, Edmund yang dulu nya, SANGAT annoying…sekarang ni dah besar. Tapi masih dengan ke’annoying’an dia. Caspean still cool. Macam previous sequels.




[ lucy]

Lucy plak? Lucy dah besar! She is trying to be just like her sis, Susan. Smpi la at one point Lucy mimpi kalau dia terus gunakan mantera tu, mungkin, dorang adik beradik tak akan jumpa Narnia..



[eustace]


VERSUS


Another one, EUSTACE. Ini memang serius watak yang sangat ANNOYING+HUMOR . dia ni, suka membebel tak tentu pasal. Bajet mcm dia ni pandai+pembersih. Yang paling tak boleh tahan, time die bertukar jadi naga. And naga tu plak sebijik mcm muka dia! Satu panggung gelak tengok muka naga tu. Haha.

[4 star!]





REVIEW: My Soul To Take

Cerita ni more to serial killer. planktov ni tak silap aku ada masalah skizofrenia (betol ke tak ejaan aku tu). Dia ni membunuh orang, even isteri dia. Dia tak tahu apa yang dia buat. But, for sake… dia sangat kejam. Die ada pisau sendiri untuk membunuh. Kisah nye bermula bila baby dia dilahirkan pada waktu semua orang tengah dalam bad situation. Nama anak die bug. Teknik suspen die memang menjadi.


[we'r 16 years old boys!]


Tapi… tak logic! Macam mana orang yang dah ditembak tak mati2? Ok, kalau nak cerita psal soul. Soul tu kirenye spirit la kan? Sepatutnye bukan jasad die. Means, orang tak boleh lihat die. Tapi, kenapa orang boleh lihat die? Ada sedikit kemusykilan di situ. Pengakhiran dia pon aku tak berapa nak faham. Means,..? kawan die yang bunuh semua nye? Tapi kenapa? Padahal bug tu yang anak kepada serial killer!

Pelik..pelik. aku bagi..

[2 star]

1-pada teknik suspen yang bagi aku, Berjaya buat aku suspen dan tertanya2 siapa sebenarnye pembunuh tu

2- pada poster die yang aku rasa agak menarik perhatian.

0 orang doakan nohfee dapat Dean List. amiinnn:

Post a Comment