my medulla oblongata

Thursday, December 30, 2010

Home » SAMAN KESALAHAN LALULINTAS DI…..

SAMAN KESALAHAN LALULINTAS DI…..

SALAM.

Wah, Malaysia menang dengan agregat 4-2. Caya la bro bro bola sepak kita. Walaupon dicerca baeeek nya oleh peminat2 fanatik, kita tetap no 1! Yes! Oh, tapi aku bukan la nak bercerita psal bola sepak ni semua? Eh jap jap, kenapa tadi cameraman banyak sangat focus kan kat cewek2 indon ek? eh,, dah dah dah.. bukan ini topic nya…

Sedang aku dok godek2 kertas atas meja kaca depan tv aku ni, aku pon terjumpa la sehelai kertas yang bertulis SAMAN KESALAHAN LALULINTAS. Ya, dengan ini nohfee mengumumkan jenis-jenis saman kereta di uitm.

Mari kita mulakan.

1) Meletakkan di tempat yang dikhaskan kepada staff

2) Meletak di luar petak/petak kuning

3) Meletak di tempat larangan

4) Meletak di tempat Kosongkan

5) Menghalang laluan

6) Tiada lessen memandu/tamat tempoh

7) Lessen (L) membawa pembonceng

8) Melanggar jalan sehala/ dilarang masuk

9) Tidak memakai topi keledar/pemandu/pembonceng

10) Tiada pelekat uitm sesi…..

11) Tiada cukai jalan yang sah/tamat tempoh

12) Meletak di koridor.

Oh oh….tahun depan aku duduk luar. Dengan kawan aku, and kawan aku pulak bawak kereta. Adakah kami akan mematuhi nya? Hehehe. insyaAllah.. wana, kau kena patuh. Aku tak de duit nak layangkan ke pak guard. Harap maklum. Dan pada sape2 yang teringin nak bawak kereta/kenderaan sendiri, sila la patuh pada peraturan kenderaan yang telah ditetapkan. Baik betol nohfee bagi nasihat. Jom lah kita ikot!!! ;)

Thanks to abang aku, sebab kalau aku tak jumpe surat saman ni, mesti aku tak dapat nak update mlm ni. heheh.

P/S: pernah tak korang bayar saman yang korang dpt kat kampus?

3 comments:

  1. as salam..sy singgah dan folo blog ini

    ReplyDelete
  2. bayar...jangan tak bayar saman...

    ReplyDelete
  3. so far masuk saman ke3. belum bayar lgi. siap kena warning !

    ReplyDelete