my medulla oblongata

Tuesday, January 18, 2011

Home » Aku suka KAWAN dengan KAU, tapi. . . . .

Aku suka KAWAN dengan KAU, tapi. . . . .

SALAM,..

-AMARAN-

*penulisan aku kali ni, agak kasar, harap dimaafkan segala kelancangan ayat yang tertera*

Hai bloggers sekalian, ni.. aku nak tanya..pernah tak dapat kawan yang korang memang suka kawan dengan dia, tapi… perangai die yang kadang2 buat kita rasa die ni annoying. Dan kita pulak takot nak tegur die. sebab die ni jenis yang SANGAT fragile…?

Pernah ade tak situasi macam ni???

Alaahai perempuan, susah betol nak tegur. Cepat makan dalam. Ye, itu habit perempuan. Jangan menidakkan.


Entri aku kali ni, bukan la nak bagi tips. Tapi aku nak bagi kesedaran… kesedaran pada semua KAWAN kat luar sana.

Antara kesedaran2 tersebut adalah:

1) JANGAN gedik.

Bukannya aku tak suka ke ape, kita, perempuan ni, ada pelbagai cara gedik. Tapi.. kalau boleh..simpan2 la gedik kita ni. kalau teringin sangat nak gedik, jangan la sampai over the limit.. contoh gedik over the limit

Lelaki: eh peah (bukan nama sebenar), lama tak jumpa kau

Peah : ye la,kau mesti rindu aku kan? bila nak belanja aku makan?

Tak perlu la nak mention pasal rindu2 ni, cik peah oi…

2) Jangan cakap kuat.

Kadang-kadang aku rasa kita ni, (perempuan) ade 3 sebab kenapa kita bercakap kuat.

Golongan 1

- Excited sangat nak sampaikan cerita kita kat kawan2

Golongan 2

- Nak menunjuk2 as if lelaki hot kat sebelah MACAM akan tertarik dengan kita

Golongan 3

- Memang ditakdirkan suara die KUAT. What to do? Hehe

Agak2nye, kita ni tergolong dalam golongan mana ye? Jangan la tergolong dalam golongan 2. Sebab sangat jengkel ok! Bukannye kita akan Nampak cool dengan cara macam tu, tapi sebenarnye, kita Nampak SANGAT menjengkelkan.

3) Maskulin.

Bukannya aku tak suka sangat perempuan yang kasar2 ni. sebab aku pon dulu kasar2 jugak. Tapi, kadang2 kasar kita ni kena la bertempat. Tak boleh ikot suka hati abah kita je! Jangan la depan LELAKI, baru nak tunjuk maskulin…bila depan kawan2, dok mengadu ade lelaki kacau die kat kelas. Eiw eiw!

4) PERASAN.

Ye ye, aku pon perasan jugak. Perasan noh dengan aku. tapi kitorang special case sikit. Tapi, tak perlu la kot kalau nak anggap macam SEMUA lelaki kat DUNIA ni, semua minat dekat kita. Jijik la…

Please.please.please.

Kalau lelaki tu pandang kita or tegur kita, tak bermakna die suka kita. So, please, girl….stop ur nonsense!

5) Kasar versus lembut

Ha.. perempuan macam ni, ade dwi-personaliti betol.. bila layan jantina yang berlainan, alahaaaaii. Lembutnya suara..merdu, ayu. Tapi bila layan kaum sejenis.. mak aih!! Dok buat nada2 marah… oh gimme a break, man!


Aku guna perkataan KITA menggantikan KORANG. Supaya kita(perempuan) sama2 sedar. Jangan buat perkara macam ni. ape la, pandangan lelaki bila pandang/tengok perangai kita macam ni? mesti malu kan, kalau dorang mengutuk belakang? Jatuh saham wehhhh! Aku malas nak sarcastic sarcastic kali ni.. bagi straight to the point..penat la layan orang macam gini. So, please, change for a good life!

To blogger boys + girls : ape pendapat korang bila Nampak girl macam ni?

6 comments:

  1. aku wat entry sal kawan..ko pon same...hermm...????

    ReplyDelete
  2. @Wanie Affandi eh serius aku tak plagariat wehh. aku tak bukak pon blog kau+x baca pon lagi entri kau tu.

    ReplyDelete
  3. bg mj la, rse mcm :'eh,cmni plak perangai pompuan nih'..hehe..
    hmm, no.1 tu, kalau dgn mmbr yg mmg knl rapat gler xpe kot nk gurau2 rndu cm2..kn..
    no.2, mj mmg jenis ckp kuat..kalau kt tepon pon same..xleh nk control..haha..tp bkn dlm golongan 2 la..

    ReplyDelete
  4. stuju ngn sume statement ko!!!ahakss,,

    ReplyDelete
  5. @MJ seb baik tak tergolong. hehehe.

    ReplyDelete