my medulla oblongata

Monday, January 3, 2011

Home » ALAHAI…RAPID PENANG.

ALAHAI…RAPID PENANG.

SALAM…

Whopppdeeedoo! Hari ni hari pertama aku jejak kan kaki ke dalam bilik2 kuliah untuk sem 2. Everything were fine. Tapi, aku spot budak kelas aku. Hehehe. Ade 7 orang lelaki, dan selebihnya wanita! Ohhh. Perempuan lebih ramai. Sangat NIKMAT! But the thing is….

Kelas aku mcm pasif je…? Mengapakah..?

Aku dengan geng2 perempuan kelas lama aku dok gila2 gelak sakan. Jap2, lelaki tak suka perempuan yang gelak tak hengat dunia kan? ok, kitorang EXCLUDED. Nasib kelas kitorang, lelaki tak de la ramai sangat. Or should I say, mcm TAK ADA? Sorry guys, but u guys were so passive!

[boleh jadi beruk aku kebosanan mcm ni]


Lepas habis kelas (mcm tak de kelas pon), kitorang pon ramai2 (seramai 10 orang) pergi melepak ke jaya jusco! Ya, jaya jusco! Kerana shopping mall itu SAHAJA yang senang nak pergi. Menaiki?

Menaiki RAPID PENANG!

Hari ni la masa untuk bercerita segala jenis cerita yang dah lama terperap dalam otak beku yang disimpan semasa semester break. Habis semua keluar. Dari cerita jamban sampai la ke genting highlands. Aku menjadi pendengar yang setia. Biasalah…


I AM A GOOD LISTENER, BUT A BAD ADVISOR.

Kitorang bershopping barang2 asas. Termasuk la ROTI bakar, tempat sidai baju, tali untuk sidai baju, marker pen, kasut sukan..bla bla bla…

Punya la dok asyik shopping, tiba la masa untuk balik. Kitorang pon tunggu bas yang RAPID PENANG. Pukol 6pm. 1st bas terlepas sebab ramai gla! Pack macam ikan sardine padat cap MYDIN! So, kitorang tak jadi nak naik. Sebab full. Then tunggu punya tunggu….

Dalam masa menunggu tu, sempat gak la aku bergossip pasal keeper Negara la, pasal housemate la..ade la dalam 10 buah cerita aku sempat bercerita. Kalau makan, entah2 3 pinggan nasi boleh habis dah.. tak campur dengan dessert lagi. Huiyyyooo. Lama betol tunggu RAPID PENANG ni! terpikir pulak aku, RAPID PENANG 702 ni, ade 1 pemandu je ke? Yang number 701, banyak pulak lalu. Ade la dalam 2 3 lalu. 702 ni pulak lambat. Ke, pemandu2 ni mogok tak nak hantar budak2 uitm ni balik kampus? Adeh~~

Tadaaaaa! Pukol 8pm,

baru ade next bus! OMK! Bas ni pon penoh jugak! Adui…. Nasib baik la ade kawan aku ni, namanye,naimi. Berani mati menghimpit2 ke bahagian driver(nseb baik bdn kecik) byr kan untuk 10 org. kitorang masuk la ikot pintu tengah bas. Hamiiiik! Semua jenis bau ada. Ade bau air kelapa, kicap masin, lada sula. Semua sebati bersama. Bagai aur dengan tebing, tidak dapat dipisahkan. Hehe, berpujangga pulak nohfee ni.

PENANTIAN SUATU PENYIKSAAN.

Oh RAPID PENANG, tolong la upgrade system anda. kalau orang tengah sakit, entah2 mati dulu nak tunggu bas ni (perumpamaan je, ye ye, aku tahu ade ambulans, PERUMPAMAAN sahaja)

4 comments:

  1. haha..biasalah..nama pun bus.haha...nasib baik x terkeluar orang2 dalm bus uh.hee =)

    ReplyDelete
  2. @tHesmUff kalau terkeluar pon, aku sure2 nk masuk gak. tak menahan.. tunggu ktm pon tak lme mcm ni. adeh~

    ReplyDelete
  3. hahaha..mj pun pernah rasa berhimpit dalam bas..huishh,mmg mengancam la kan aroma die..hahaha..

    ReplyDelete
  4. @MJ HARUSLAH mengancamm. aroma therapy. buat timbul sakit hati. hehe

    ReplyDelete