my medulla oblongata

Saturday, January 22, 2011

Home » FAKERS, YOU ARE FAKE…. =)

FAKERS, YOU ARE FAKE…. =)

SALAM…

Hai, ish, bunyi tajuk kali ni macam scary pulak kan? takpe2, aku dah cover dengan senyuman di akhir ayat kan..? ok HALAL.Di entri sebelum ni, aku ade nak cakap pasal budak2 FAKE ni kan? so, this is the entry!

Apa itu FAKE?

FAKE is to make something seem real in order to deceive people.

Atau dalam bahasa Melayunya adalah, membuat sesuatu, Nampak nyata untuk menipu orang lain.

Korang rasa, orang yang FAKE ni, elok ke tak?? contohnye, dia pergi kelas agama, baru pakai tudung.. tapi, kat luar…mak aihhh, gila ABAH seksi la..


Ape pendapat korang?

Ok la… bagi pendapat aku.. fake tu ade jugak kebaikan die.. tak semua benda kat dunia ni ade keburukan je kan? mesti ade jugak the good side. Contoh

Mak: feera, sedap tak mama masak hari ni?

Feera: sedap ma..

Malangnya hari tu mak kita terbuat masin. Tapi, disebabkan kita nak jaga hati mak kita, so..kita pon terpaksa la cakap sedap kan? hehe. jangan tipu..jangan tipu..

Tapi.. kita tak boleh la teruskan penipuan kita tu… kita kena la selitkan sedikit komen.

Contoh,

Mak: feera, sedap tak mama masak hari ni?

Feera: sedap ma..tapi….. mama punya masakan hari ni agak masin SIKIT.

Kita puji. Then kita kritik. Nice one~~ aku pernah la sekali dua , tiga , empat, lima enam kali tengok AF dulu.. aku suka tengok Syafinaz komen budak2 af tu.. die akan puji dulu.. lepas tu ..ayat keramat die adalah.. TAPI……

tapi kalau macam contoh yang pertama sekali aku bagi.. pasal budak bertudung kat kelas agama, tapi kat luar seksi gila tu… ape pendapat?

Bagi aku… perempuan tu tak bersalah. Die menghormati keadaan/suasana/majlis yang dihadiri. Mesti akan ade yang kata, “fake gial perempuan tu! Jadi je la diri sendiri! Menyampah gila tengok..”

[kau FAKE la mengong!]

Relax.. bukan semua tempat kita boleh jadi diri sendiri taw! Contohnye la, jenis kita memang yang suka pakai jeans, dengan t-shirt lengan pendek. Let say, kalau ade majlis pengkebumian, tak kan la kita nak pakai jeans kita tu jugak pergi pengkebumian tu? Semata2 nak tonjolkan keperibadian diri sendiri? Oh gimme a break!

Mesti la kita akan pakai baju kurung time majlis pengkebumian/kenduri/doa selamat. Takkan itu pon FAKE jugak?? kita Cuma menghormati majlis. Tak faham aku, bila kita niat nak menghormati majlis, tapi ade jugak manusia yang nak perli2. Aduh~~ panas telinga aku dengar walaupon perlian tu bukan ditujukan pada aku. tapi… as a GIRL.. mesti la aku pon terasa.

*Nak ubah orang bukan dengan cara perlian. Tapi, ubah dengan kata2 yang lembut. Supaya orang lain tak sakit hati nak menerima teguran kita.

2 comments: