my medulla oblongata

Friday, January 7, 2011

Home » hati==> perasaan ==> muhasabah diri.

hati==> perasaan ==> muhasabah diri.

SALAM


Hai,
holaa, hello! Yes yes, mood update blog aku dah kembali. Actually memang banyak aku nak bercerita tapi masa pulak yang tak kasi aku berblogging. Aku Cuma dapat approve comment dan membalas comment empunya blog. Ape yang kau busy sangat ni, nohfee? Oh, walaupon baru 5 hari aku memulakan jejak kat uitm ni, aku dah mula belajar. Oh ye, aku dah start belajar pak cik Coulomb punya undang2. Ye, sem kali ni, aku kena belajar eletrik! Shoot! Sebab letrik ni la, aku tak dapat a untuk spm!!

Lecturer physics aku ade ckp

PHYSICS IS EASY


Mak aih, berbulu telinga aku dengarnye.. takpe takpe, physics is easy. Huhu.

Sebenarnye, aku baru je balik dari kelas CTU (fundamental of Islamic 2). Sem ni aku dapat USTAZAH. Last sem dapat USTAZ yang suka kenakan aku yang baik lagi innocent ni

Ustazah aku berceritalah pasal beliau. Ye, beliau. Sebab ape? Sebab aku hormat kan die. tabik pendulum aku pada ustazah aku.

Ustazah aku ada bercerita yang WANITA YANG BAIK ADALAH UNTUK LELAKI YANG BAIK. Dan WANITA YANG TAK BAIK, UNTUK LELAKI YANG TAK BAIK.

Terfikir pulak aku, aku ni baik ke tak? muhasabah diri aku jap*

“Bercinta lepas kahwin lebih manis daripada bercinta sebelum kahwin”. Kata ustazah lagi.

Menurut lecturer(ustazah) aku ni, sekarang kita dah couple dengan orang len, kawin nanti pulak orang len. Ye la, ble dah kawin mesti hati kita 50% je untuk suami kita. Lagi 50%? Lagi 50% kita dah bagi dekat boypren dulu. Kalau kawen dulu baru bercinta lebih manis, sebab kita akan bagi sepenuh kasuh sayang kita kat suami kita. Ceh, nohfee dah matang pulak*

Tapi, bila difikir2kan balik… betol jugak apa yang lecturer aku cakap.

Tapi, lecturer aku ni, memahami.

“Bagi yang dah couple sekarang ni, tak pe la, tapi jangan pulak nak buat perkara2 tak elok. Buatlah perjanjian kalau kita yakin yang wanita/lelaki yang kita berpacaran sekarang ni akan kita jadikan dia isteri/suami kita kelak.”ulas pensyarah CTU nohfee.

Tiba2 aku teringat kat seseorang.

Lecturer aku berkata lagi,

“kalau seorang perempuan mengingati seorang lelaki yang bukan muhrimnya, hati dia tidak bersih.”

Dushhhh! Terkena lagi aku kali ni.

Ok2, aku tak nak ingat lagi dah. Bagi hati suci sikit supaya senang sikit aku nak masukkan input2 pakcik Coulomb.

*Patotlah aku buat calculus hari tu, tak dapat jawapan! Aku dah tahu sebabnye! huhu

16 comments:

  1. x mungkin physic is easy.. belajar tak pernah minat itu subjek. kehkehe

    ReplyDelete
  2. GO FEERA GO! ;) semangat je kau kn. tnggu aftr few months, nk tgk ko still "baik" ke x. :DD

    ReplyDelete
  3. betul3..
    nak dpt laki yg baik, kite pun kene jdk baik jugak,hehe..
    stdy elok-elok ea..=)

    ReplyDelete
  4. saye juge nga amik dgree dalam physics kat usm skg..
    tapi major dalam geophysics:)

    ReplyDelete
  5. @MIMIE AIZA haha. sme la kite, kne tukar minded la ..

    ReplyDelete
  6. @Kamilia insyaAllah.. hehehe. siot je kau kme!

    ReplyDelete
  7. @MJ ye, jom MJ, kite menjadi baik skrg, mana taw laki kita nanti pon baik. wahhhhh

    ReplyDelete
  8. @misz zatty wahahha. ade la..yang penting bukan yang dekat pj tu. tp dekat penang. shoot! hahah, ye2, kat penang punya. ;)

    ReplyDelete
  9. @..tapi bukan aku.. e'eh, dekat la kita kan? usm kt penang. mesti susah kan phy?

    ReplyDelete
  10. kamu kat mane??
    agak payah la bile masok degree ni.
    konsep~
    gelong suda.
    hehe

    ReplyDelete
  11. @..tapi bukan aku.. dekat uitm penang. waaaa, takot pulak nak study pasl phy...

    ReplyDelete
  12. salam

    wah, cinta selepas kahwin lagi seronok kot..

    ReplyDelete
  13. yeah...setuju!!!
    physics wat bulu kaki + bulu ketiak aq meremang sampai gugur...miahahahaha

    ReplyDelete
  14. @noRShaLIda 샤 리 다 hahaha. masalah disini, kau ade ke bulu2 tu semua? aku tgk aku plain je.. =p

    ReplyDelete