my medulla oblongata

Friday, January 14, 2011

Home » Kenapa aku TAK suka KAWAD?

Kenapa aku TAK suka KAWAD?

SALAM

Aku letih aku letih, ah tidaaaak! Hari ni, aku diPAKSA untuk berkawad. Aduh~~ ok2, macam ni, hari ni, aku ade KOKO. Aku masuk Badan Pertolongan Cemas (BPC). Sepupu sepapat PBSM jugak la.. actually BPC ni tak banyak kawad. Once in a life time je, aku rasa, sebab kitorang banyak belajar theory dulu.. belajar ape? Soalan yang bagos tuu.. aku belajar BIOLOGY balik wehh! “excited nyeeee”!! mak, nohfee belajar biol logy makkk!

[sepupu BPC aku]


Nak dijadikan cerita, entah kenapa die pilih hari ni jugak sebagai hari untuk melatih kawad. Chooooi! Tiba-tiba aku diselubungi mood PLKN *guruh, petir, kilat*

Aku pon pergi la kawad, dengan mood yang *guruh, petir, kilat*

Nak tahu tak, kenapa aku tak suka SANGAT2 kawad? Ini sebab nye!

1) Sakit kaki.

=.=”

Kaki aku, dari tumit ke lutut akan meragam. Sakit yang AMAT! OH TIDAAAK! Ketar lutut aku nak berjalan. Ok, honestly, aku OK dalam kawad., so..once kawad, aku akan buat betol2 no matter how hard + pain it is/was.

2) Bontot pinggul mantap

Oupssss… maaf2.. aku bercerita pasal ni sikit ye. Aku start kawad masa aku form 1. Aku masuk perbarisan. Ye, nohfee masuk perbarisan weehhh! Apa yang aku perasan selama aku terlibat dalam kawad2 bagai ni, pinggul jadi semakin mantap. Eh eh, bukan 18sx ye! Tapi pada sape yang pernah terlibat dalam kawad, mesti akan mengalaminya.. ye la, kan kita asek dok hentak hentak kaki satu dua satu dua tu… gila, tak mantap? ok, aku tak suka.

3) SEDUT.

Ape nohfee ni, dok cakap benda kotor? Ehhh, aku tak cakap benda kotor la korang… aku cakap yang benar. Aku perasan, bukan aku sorang je taw yang mengalami. Aku Nampak budak2 kawad ni, dorang kalau kawad mesti sedut. Sedut apa? Bontot sedut la..maksudnye, seluar tersedut ke dalam. HEHE

4) Sakit tangan

Woo, tiap2 kali kawad, mesti melecet, tiap tiap kawad mesti melecet! Melecet dekat lengan pulak tu.. mungkin aku dok hayun tangan semangat sangat. Ala2 macam hayun buaian.. tu yang boleh sampai melecet tu.. syahbas behtee! Mak…. Sakit!!!

5) Kasut haus.


Yela yela, aku guna kasut Power je.. tu yang cepat haus. Tu yang aku tak suka!!! Dok seret memanjang!

6) PLKN *gempa*

Seperti yang sedia maklum, NOHFEE benci PLKN! Dan kawad ni akan mengingatkan aku kepada PLKN. Kenapa? Sebab aku tak suka plkn yang aku pergi last year. Banyak kenangan yang Ok, tapi tak de satu pon yang aku ingat. Ohhh, aku cakap Ok. Bukan BEST. Hehe. bukannya aku ni anak manja yang tak boleh kena “hukum” sikt dengan jurulatih, tapi aku tak suka keadaan nye. Banyak berat sebelah. Kenapa kem princess helliza tak macam kem putra putri alor gajah? Oh… ikot standard ye?? Ok2. Pictured!


[teka la dimana aku? HEHE]

Tu la sebab aku tak suka kawad. Dulu memang la, aku suka…sebab semangat nak mencuba. Sekarang ni, aku rasa kawad has nothing. Lagi bertambah superb bengang kalau orang tak kawad dengan betol, tak pasal2 kena ulang BERJUTA kali buat benda yang sama. Shoot! Aku suka kawad kalau yang kawad tu semua jenid yang dah tahu basics. Tak de la berasap sangat hati aku ni. ;)

22 comments:

  1. hahahaha..aku kat PLKN tak kena kawad!!!I LOIKE~~~<3

    ReplyDelete
  2. hek eley mengada..ktorg suksis xpnh pon alami benda2 alah 2 sume..ntah pape..hahahhaa

    ReplyDelete
  3. kiri....kiri...kiri... kanan...kiri...

    :)
    kawat betul2...

    ReplyDelete
  4. @Wanie Affandi sebab tu la alpha menang wehh. hahaha!

    ReplyDelete
  5. @Telaga Putih sebab tu aku tak nak masuk suksis. weh, kalau aku kawad dengan kau, ok la.. tapi kalau aku kawad dengan budak yang tak reti kawad, agak menyirap jugak laaa

    ReplyDelete
  6. @R@S
    aduh~~ komander aku doooe! hahah. ok2, best. hehe

    ReplyDelete
  7. kira aq ni hebat kwd gak la ea?? ahahhahahaa

    ReplyDelete
  8. walawehh, kau suksis, mesti pandai kawad.. i mean, superb kawad.

    *mana la aku taw, aku tak pernah tgk kau kawad, jgn kata tgk kau kawad, tgk kau pon x penah lagi. haha*

    ReplyDelete
  9. kawad memang paling aktiviti yang paling membosankan..tak kisah la apa orang kata kawad melatih disiplin la ape la..hehehe

    ReplyDelete
  10. br taw..byk sebab2 masa kawad...ak x suka kawad. hahaha...

    ReplyDelete
  11. @RuSh D kawad itu bosan kan? kn? kn? hahah

    ReplyDelete
  12. @HAZWAN17 betol tu betol tu!! kawad sometimes bosan, sometimes ok. OK, tk bermakna BEST. keh3

    ReplyDelete
  13. hahaha..mse skolah dulu mj pbsm..tp kawad mcm ade takde je..so, mj pon xreti kawad..haha..

    ReplyDelete
  14. hahahaha..tau xpa..aq pon bkn tau muka ko cane..ahahahhahaa

    ReplyDelete
  15. Gua suke tang bontot sedut tuhh! Gua selalu usha awek2 kawad sedut. Hahaha Gegaran gunung berapi takde ke? Haha

    ReplyDelete
  16. @MJ
    wahhh, sma la kita ye.. tapi dulu nohfee amik kadet polis.

    ReplyDelete
  17. wei like gler ayat ko sedut...tak tahan...
    miahahaha...
    wei btol ke kawad boleh mementapkan bontot wei????
    miahahahah

    ReplyDelete