my medulla oblongata

Wednesday, January 26, 2011

Home » Salah nombor? Errrkkk!

Salah nombor? Errrkkk!

SALAM..

hai hai hai! Kali ni, aku bangun dari tidur dengan penuh senyuman sampai ke mata! Ye la, kelas start pukol 2. Eh, eh, pukol berapa nohfee? Ye, pukol 2pm! Tapi aku bangun tadi tak de la lewat sangat kan. ade la dalam pukol !@#$%^&*. Sebenarnye, aku teringin SANGAT nak bangun lewat. Tapi…. One thing about me.. kalau dalam area pukol 7.30-8am, mesti perot aku sakit. Natural call pulak daaaa… memang terbaik waktu natural call! Nice one..

[orang lain tidur, aku dah bangun, good nohfee!]

bila aku dah bangun awal..aku akan teros menghadap laptop buku. Tengah dok syok buat tutorial…tiba2 ade miss call. Aku call balik.. oh… housemate aku punya number la..

then, time dekat kelas pulak.. aku Nampak sampai ade 3 misscall. Mak aiiiihhh.. sape pulak yang call ni? sampai 3 kali pulak tu. Aku pon message la orang tu. Then, orang tu kata NI SIAPA?

[eh, kau yang call aku tadi, ok! aku debikk kang kau baru taw]

Watttaheccck? Kau call aku, lepas tu kau tanya aku siapa? Memang terbaeeek la kau kan? aku pon tanya die balik, die ni siapa.. mana taw, kawan2 aku nak main2 kan aku kan… then die cakap nama die a**r. ok, this guy….confirm aku tak kenal. So aku pon reply la yang die nk dah salah number. As a malaysian, patutnye, cakap la ‘sorry’. Ni takkk. Sighs~~

Bukanny aku ni hadap sangat orang kata SORRY ke tak ke.. tapi, BUDI BAHASA BUDAYA KITA. Tolonglah amalkan…

Lagi best kalau orang yang silap number tu lelaki… lepas tu, bila dapat tahu yang orang yang diCALL/SMS tu perempuan.. baeeek nye layan. Siap boleh message tiap2 hari pulak. Kalau la orang yang diCALL/SMS tu jantina yang sama, aku tak rasa dia akan jadi polite. Kenapakah?

Ye, sebab charge positive takkan tertarik pada charge positive. Ok, aku faham.

Bila dah jadi kes macam gini… aku terpikir pulak… sebenarnye orang yang salah number ni memang betol2 salah number ataupon die memang dah tahu tu KITA? Tapi.. saja nak berkenalan.. ala.. macam drama2 melayu tu..

Bagi aku la kan.. kalau korang (boys) yang nak mengorat girl yang korang minat. Jangan la mintak number dekat kawan2 diorang. Please la.. be gentle. Pergi mintak sendiri. Cari la sejuta idea pon, janji kau dapat number die SENDIRI. Bukan atas pertolongan orang lain.

Ye, ye, aku tahu tak de akan ade lelaki yang macam Bruno mars dalam JUST THE WAY YOU ARE, dengan Neyo dalam ONE IN A MILLION. Tapi, still… u can make an effort.

Jap2.. kenapa aku bercakap pasal tips nak mengorat perempuan pulak ni? haha. Berbalik semula pasal number tadi. Pada siapa2 yang akan melalui situasi SALAH NUMBER ni, sila berbuat seperti ini

Caller 1 : weh, kau tahu tak, tadi aku Nampak mak limah jalan kengkang!

Caller 2: ha? Er, saya rasa awak dah salah no ni.

Caller 1: errrkk! Yeke? Oh, maaf2..

Caller 2: ok.

-the end-

*maksud the end adalah tok sah dah dok contact number tu lagi naaa..

14 comments:

  1. Aku nak ngorat pmpn dlu, aku tak mintak no dari orang lain dan tak mintak sendiri kat pmpn tuh. Tapi aku curik no die dari orang lain. Hehehe Itu name die bijakkkk! :P hahaha

    ReplyDelete
  2. salam singgah dr Dinaz..senang je bab call frm wrong no ni...jgn layanz...jgn gediks..haha tu jer ignor sumer tu..by dear.

    ReplyDelete
  3. macam terbiasa buat je tersalah nombor tu...

    ReplyDelete
  4. salah no, taktik lama ngorat awek, ayat kena power kentang, ayat kureng tak berkesan..keh3

    ReplyDelete
  5. @DiaUmaiNiNaz betol la tu.. tapi at least, ble kita dh sedar yang kita salah number, kita kena mention our sorry.

    ReplyDelete
  6. @Nasriq hahaha. dusshh. terkena kat hidung sendiri. ;)

    ReplyDelete
  7. @DuniakuAbstrak ayat power kentang tu macam mana tu? hehe

    ReplyDelete
  8. org salah nombor pn byk btol karenah..hahaha...

    ReplyDelete
  9. kalau nombor pelik naik, mmg mj tak angkat kot..haha..kcuali kalau org tu msj tnye pasal kelas ke smthng yg related ngan mj la..barulah balas..n ade org tu salah nombor then terus msj2 ngan mj..haha..

    ReplyDelete
  10. Haha, comel je.

    Terase pulak aku disni. -_-'

    ReplyDelete
  11. @MJ masalahnye skg, nohfee punya handphone dulu rosak. jadi, memang byk la number yang hilang. adeh

    ReplyDelete