my medulla oblongata

Tuesday, February 8, 2011

Home » aku dipaksa BUAT?!

aku dipaksa BUAT?!

SALAM. 

hai.. setelah beberapa hari aku tak menge'update blog. oh.. blog sebelum ni, aku draft lama dah. post je baru tadi. mungkin disebabkan kehadiran makhluk2 baru yang semakin banyak guna berukband celcom dekat uitm aku. tu pasal la beruk aku pon jadi lembap macam siput khinzir.

[sape pulak yang panggil nama aku ni ha?]

semalam aku agak berjaga malam la jugak untuk menjaga kawan aku. die sakit pulak. doktor kata allergic. aku tengok.. mak aiiiihhh. sampi lebam2 muka die tu ha.. kesian pulak aku tengok kat die. aku pon bagi la die makan ubat selesema sebab die sangat tak tahan..gatal sangat. so, ubat selesema ni boleh kasi ngantok., so aku pon bagi la die makan, so that die tak kan rasa gatal2 tu lagi. bangun2 je alhamdulillah dah ok semua nya.

akhirnye aku berjaya gak tidur pada pukol 3.30am. 

aku ade la mesej kawan aku soh tolong kejotkan aku pagi esok nye, ye la aku ni kalau dh letih sangat, charlie gigit aku pon, aku tak sedar. eh, hello? charlie tu bahaya ok! sila baca di entri ini.

alhamdulillah..aku berjaya bangun pukol 6.30 tepat. dan.. aku masih tak terima mesej dari kawan aku yang aku soh tolong kejotkan tu. tunggu punya tunggu...7.30 baru die kejut. oh..die terlajak tidur kot. eh..hai asyraf! =)

hari ni hari isnin. hari isnin ni bermaksud aku kena masuk kelas LK (lukisan kejuruteraan). dan yang paling SERONOKnye,  kelas aku tu dari pukol 8am smpi 1pm...straight ok! terbaeeek la! aku sayang LK! aku, dengan lagi 2 orang kawan aku ni memang tersangatlah blur dengan LK ni. ye la..dulu kitorang tak amik LK,. kitorang amik bio. tiba2 blaja LK, idak ke pelik nemenye tu? belajar bio penat2..last2 amik LK..? aduh laaa...

tengah dok buat kerja LK yang SANGAT memenatkan bahu ni...kawan aku sorang bersuara dengan tiba2nya

"eh, perasan tak? kita 3 orang je dak pompuan yang bukan dari skola teknik..?"
aku dengan muka penuh tak percaya nya pon toleh la sekeliling... tengok. 

first...suhaida..teknik
ana..teknik
tika..teknik
naimi...teknik
cikin...teknik
yati.. teknik
hanis..teknik

mak aiiiih! memang betoi la kan..... patotlah kitorang 3 orang je yang ternganga luas time LK. oh... baru aku sedar. sadis betol kami bertiga ni.


lagi sadis adalah aku.sebab aku tak pandai melukis dan nak ber3D. pergh~~ memang kerja aku selekeh serabai babaai la kan. aku tengok semua orang dah siap.. aku pon hape lagi.. tiru scale kawan aku, then buat . tak yah kira2 bagai ni semua. 

ini la muka2 aku tension buat LK. sape tah yang pergi snap picture aku ni... 





terbukti... aku memang tension buat LK.



tiba2 aku rasa menyesal masuk engineering,. uitm puncak perdana, kenapa tak nak amik aku dulu? aku nak masuk bidang filem la!!!!



wah. tension betol aku dengan LK ni ye? ok, konklusi blog aku kali ni adalah, aku benci Lukisan Kejuruteraan. terima kasih.


13 comments:

  1. huhuhuhu...rilek la beb....imaginasi itu penting kawan!

    ReplyDelete
  2. LK best la.. you can be a great designer,

    ReplyDelete
  3. aku pun sama gak...dulu amik bio gak... lepas tu tersesat masuk engineering lak...dan terpaksa dipaksa melukis dalam LK... garis lurus tak lurus sangat, garis bulat jadi lonjong... benci tul... tapi apa nak heran... sekarang semua guna software...

    ReplyDelete
  4. hey tika bukan dr sekolah teknik r.....dr sekolah harian jer....

    ReplyDelete
  5. hey tika bukan dr teknik r....dye dr sekolah harian jer....

    ReplyDelete
  6. @Wanie Affandi tu la sal. akan ku imaginasi yng hebat2 nanti ek. hehe.,

    ReplyDelete
  7. @Nasriq yeke? sme la kite. hbes tu cm ne kau leh survive weh??

    ReplyDelete
  8. sebab aku kan dilahirkan genius tapi yang pemaalas!

    ReplyDelete
  9. @Nasriq hahaha. lelaki memang malas nk study. tapi pandai koooot.

    ReplyDelete