my medulla oblongata

Wednesday, February 2, 2011

Home » mak kata, JANGAN keluar malam perayaan..kan dah kena.

mak kata, JANGAN keluar malam perayaan..kan dah kena.

SALAM.

hai to all vloggers+facebook'ers. ape khabar? mesti semua tengah busy tengok cerita2 best dekat tv3 la, tv4 la tv5 la.. pape tv je la.. yang penting tv kan. seronok pulak aku tengok cerita Donut ni. actually cerita ni aku pernah tengok dulu. tapi disebabkan aku rasa aku PATUT tengok balik cerita ni, so..aku pon bukak la tv balik, tengok DONUT.

sebelum aku duduk dekat sofa dan tengok tv, aku pergi shopping baju blouse+kemeja+slack. uhuk uhuk.. ye la.. aku kan, suka pakai baju kurung je pergi kelas. tiba2 pulak masuk sem ni,ade site visit pulak yang memerlukan aku pakai baju berseluar.

nak dijadikan cerita, tengah aku dok dalam kereta tadi, aku nampak ade 3 kemalangan berlaku. first..waktu on the way nak pergi ke uitm shah alam..teman kakak aku p sana.agak teruk la kan. tapi lagi teruk kalau rakyat Malaysia yang hanya mampu memandang dan buat jalan raya jadi sesak. walaweeehh. memang selalu macam tu kan? kalau jalan raya sesak je, mesti sebab ade accident. kenapa ye?
[boleh pandang2, jangan pegang2]

next, accident dekat dengan Lebuhraya Damansara-Puchong.. which is dekat dengan rumah aku. dekat simpang u-turn tu ade pelak kereta accident jugak. macam biase, kita ni hanya mampu pandang je. tolong nye tak. (termasuklah aku jugak).


lepas tu.. aku nampak lagi satu accident. tapi biase punya la. kes 'cium belakang buntot'. maksud aku, kereta depan reverse dan terkena kereta belakang die. walaweeeeh. terbaeeek gila la! kereta yang melanggar tu dipandu oleh orang niger(kereta A). yang kereta belakang die(kereta B) pulak, perempuan cina. kereta A ni pergi reverse...tak heeengaaat. terus..terkena kereta B tu. nasib baik kereta B tu pon tak reverse.. kalau tak kena la kereta aku ni ha... kesian jugak la dekat kereta B tu, sebab die sorang je. plus, die cina. esok kan tahun baru cina. walaweeeh, serius kesian!

[ok, gambar ini hiperbola semata2. tiada kena mengena dengan text aku]

tu la, mak aku ade cakap.. 

"mama tak suka keluar jalan2 kalau malam perayaan ni."

aduh~~ baru aku paham kenapa mak aku tak suka keluar time malam perayaan. dulu time malam new year pon sama. ade jugak accident. 
secara tak langsung nye jugak, membuatkan aku rasa tak nak ambik lesen kereta. takot pulak aku tengok accident merata tempat. sighs~~~~

*tapi one thing aku suka bila new year adalah BUNGA API. jatuh cinta aku tengok bunga api.
[kebaaaboooom!]

0 orang doakan nohfee dapat Dean List. amiinnn:

Post a Comment