my medulla oblongata

Monday, February 14, 2011

Home » pernah tak korang ALAMI...?

pernah tak korang ALAMI...?

SALAM...

hai to all bloggers! aku pergi mana2 je blog hari ni, semua dok cerita pasal valentines day. aduh~ eh eh jap...orang jual kerepek datang..
*
*
*
*
erm.... dah beli pon kerepek. baru je setengah jam yang lepas aku tanya dekat housemate aku
"eh ain, hari ni kakak tu tak jual kerepek ke ek?"
tak sangka pulak kakak tu dengar kot permintaan aku tadi..teros terpacul muka kakak jual kerepek tu depan pintu rumah aku. terima kasih kakak kerepek! 

ok, sambung blogging. selama kita hidup ni kan...pernah tak korang alami.....

1) stranger dapat number phone kita

ade sorang kawan aku ni...dapat mesej daripada stranger.. stranger tu dok kate die kenal kawan aku ni ha... siap tahu kawan aku tu duduk aras mana, kelas ape, rapat dengan siapa... wattttaaaa? yang penting, stranger tu satu kampus la.. but still..... KAU SCARY BHAI!



2) tengah dok minum Coke, tiba2 ade orang ckp, "eh, malam ni cuci jamban ek?"


semalam aku beli coke. 1 botol besar ok. lepas tu, time dekat kelas. boleh pulak lecturer aku cakap coke ni boleh bawak p cuci jamban.. mak aiiiihhh..dalam banyak2 hari..kenapa die pilih hari ni jugak nak bercerita pasal coke? lagi satu... lecturer aku yang sorang ni tak habis2 dok kata "some students using their PTPTN money to buy a new branded phone" gluuuup. *terasa*



3) tengah message, tiba2 orang cakap "mesej dengan boipren la tu"

tengah aku dok mesej2... ye la, aku tahu aku banyak gak la bermesej sekarang ni.. tapi takkan la aku tak de langsung sms dengan kawan aku kan? hey, MAISARA, kau boyfriend aku ke???
[ ye ni yang dorang dok kate boipren aku? maaakk aiihhh]



4) tengah makan, ade orang sembang pasal SHIT.

ni paling tragis la.. tengah aku dok makan....tiba2 ade pulak yang masuk topik najis2 bagai ni. teros terhenti sesi makan aku. tapi, disebabkan aku lapar, aku makan je teros.... cisss



5) dah datang dan sampai tepat dalam kelas pukol 8, tiba2 dapat tahu KELAS BATAL.

aku pergi kelas LK tadi. dah setengah jam tunggu, baru dapat tahu lecturer tak datang. pergh~~~ buat penat aku berjalan je. bukannya dekat kolej aku dengan kelas tu ha.. macam dari low yatt ke central market. *jauh gilaaaaaa. haha



6) tak makan.

pernah tak, korang tak makan pape..aku ulang APA-APA dari malam sampai lah ke malam esok nye pulak..?





7) samakan muka dengan artis.

aku bukak bukak je facebook aku, ade yang tulis aku ANA RAFFALI..? siap bawak sampai ke picture comment lagi...? chhhooooiiii. tak de artis lain ke nak samakan, aku rela la orang samakan aku macam muka pierre andre ke khatijah tan ke. huuhuh
[aku? oh tidaaaakkkk]




8) ada orang puji korang lawa/handsome

aku selalu tengok, kalau orang puji orang lain kan, mesti orang yang kena puji tu cakap "eh, mana ade laaa"
so, aku nak suggest kan ape kata lepas ni, kalau ade orang puji kita, kita cakap "terima kasih... photostat muka mak pak aku la ni". secara tak langsung nya, kita juga memuji parents kita. ;)




9)  tengah dok asek bersembang, tiba2 ade orang bersin depan muka korang

fuihhhh... gile la.. tak boleh terima kot, kalau orang bersin depan muka aku. nak je aku amik dettol gonyoh kat hidung dia. bagi hilang segala bakteria kuman yang ada.




10) tengah draft blog, tiba2 laptop padam teros.. 

hitam je aku nampak.... nasib baik blogspot ni ade autosaved. kalau tak, tak de nye aku boleh post entry ni. terima kasih blogspot!



ok, la... nak makan nasi lemak. kudos untuk Mr A. 

13 comments:

  1. yang last tu pernah terjadi dekat aku...

    ReplyDelete
  2. @Nasriq siot je kan kalau mcm tu terjadi....lagi2 kalau tak de autosaved. memang menikam kalbu je la nak update balik. hehehe

    ReplyDelete
  3. cammanne lau tgah wat bel..then de org kentot kuat2,,then baru say sorry??hahha..

    ReplyDelete
  4. @misz zatty wahahahaha. siot kau. tadi tu aku tak sengaja la. die betol2 nak t'kuar. mne boleh tahan doe. nanti sakit perot aku buat bel. hahaha

    ReplyDelete
  5. smua prnh jd kt ak kott... lol... 1 more thing, ak slalu ckp thanks klu org puji.... *wink*

    ReplyDelete
  6. @fatin farzana hamid seriously? hehe. sama la kita. good2. lain kali senyum smpi ke telinga sekali. then buat muka bangga, then baru ckp thank you. hahaha

    ReplyDelete
  7. pernah tak kau rasa macam dah bangun dari tidur padahaL sebenarnya kau masih bermimpi Lagi?

    ReplyDelete
  8. Pernah takk kau jmpe orang kentut dan bersin sekaligus depan mata kauuu? Haaaaaaaa, nih rare punyeee! hahaha

    ReplyDelete
  9. @Hasan Suyat uhuk uhuk..aku pernah jumpa..sebab aku pernah buat. hehehehe

    ReplyDelete
  10. yeah!! hidung kmbang spluh inci kottt..... LOL

    ReplyDelete
  11. @fatin farzana hamid takpe... 10 inchi tu kecik sgt la weh. hehe

    ReplyDelete