my medulla oblongata

Monday, March 21, 2011

Home » MARAH atau SARCASTIC?

MARAH atau SARCASTIC?

hi to all bloggers! =)
so, how was ur weekend? yea yea.. minggu ni aku langsung tak update blog kan? my bad. aku kena siapkan autocad yang asek dok kena tekan OFFSET>ENTER>80>PASTE. OFFSET>ENTER>180>PASTE. what the fffuuuuu? dah naik juling mata aku ni ha membuat roof plan autocad. cisss!
ok la kali ni, aku nak share sikit la. sebenar2nya, ape yang dimaksudkan dengan blog? bagi aku la kan.. BLOG IS NOT JUST A PLAIN DIARY, BUT BLOG IS THE ART OF THE DIARY. ape pulak pandangan korang?

ok ok....let start. blog kadang2 boleh mengecilkan hati , deodenum, dan pancrease. kenapa boleh jadi macam tu? yea yea.. kadang2 some kind of straightforward-entry pon tak elok jugak. and, entry full-with-anger-mood pon tak elok jugak. sebab tu la wujudnya perkataan SARCASM. not too straight and not too bend. bila dah start buat sarcasm, ramai akan ketwa sendiri2 je bila baca entry korang..tapi kalau korang buat too-straight-forward-entry. orang pon akan pelik je baca entry korang. "asal dengan minah/mamat ni? berang tiba2..." secara tak langsung, orang tu pon akan click butang merah atas sebelah kanan sekali. nak? tak nak kan? kan dah kurang unique visitor nanti.., ;)


yea yea, kite memang marah orang tu... kita memang benci orang tu and kita memang nak dump orang tu . tapi cara untuk melepaskan segala2nya di blog, dan bagi orang ramai baca is not the best way to exprees ur mad-ness. yes, korang boleh marah. tapi...yea..SARCASM.. please please and please gunalah sarcasm. ramai orang kata, "eh, suka hati aku la! blog aku..aku nak tulis ape2 pon." eh y'olls.. look here, blog bukan untuk mencampak fitnah hasil ketukan keyboard yang dihasil oleh korang. tapi..kalau la korang dah ketagih sangat nak beblogging and kutuk orang yang nak dikutuk, then, i think you should private the entry. agak tak bersesuaian bila korang buat public. * aku tahu aku tahu, ramai yang akan pangkah entri aku ni..whatever*.

ada yang anggap blog ni sebagai diary kita. every single thing kita akan update. dari luar sampai la ke dalam. semua akan diupdate. tapi....tapi..tapi...tapi... korang kena la taw the art of updating the diary aka blog. korang kenalah tahu, yang baca blog korang bukanlah sorang dua je,.. ok ok, kalau sorang dua je pon, but still..they're human though. aku respect dengan BEN ASSHARI. kalau tengok, die ni memang sangat la suka meng'update entry. even kalau die marah pon, die akan update jugak. tapi tak pernah langsung aku tengok die memaki hamun orang lain dalam entry2 die. walau marah macam mana sekalipon, die akan gunakan mood SARCASM.



ok la ok la.. blog aku ni pon tak de la bagos sangat., kadang2 aku pon hembur jugak kemarahan aku, lupa nak set mode SARCASTIC. so, entri aku kali ni, sebenarnye, nak menasihati kita semua termasuklah aku sekali. last but not least ...... BLOG IS NOT JUST A PLAIN DIARY, BUT BLOG IS THE ART OF DIARY-zafirah tajudin, 2011. =)

4 comments:

  1. huhu.... pas ni nak marah pun kena pikiaq dulu la ek...

    ReplyDelete
  2. aq suker entry ni..=)
    sebelum tulis pikir dulu pe yang nak ditulis..samada mse 2 tgah marah ke appy..
    pegang pada kata 'always be nice to others even its so sick'..*btol ke ..ah,lantaklah..
    haha..

    ReplyDelete
  3. @Nasriq haha. X de la smpi kne pikiaq dlu. Haha

    ReplyDelete