my medulla oblongata

Thursday, April 14, 2011

Home » , , » Orang-Kata-Couple-Ni. . . . . . . bla bla bla...

Orang-Kata-Couple-Ni. . . . . . . bla bla bla...

SALAM

dah lama aku nak buat cerita pasal ni. tapi disebabkan aku rasa, aku tak cukup ayat, aku kena hold on dulu...now baru aku boleh 'berkata-kata' dalam blog aku pasal ni.

love or lust?

orang kata, couple ni syok. sebab ade orang sayang. 

orang kata, couple ni haram, sebab berzina

orang kata couple ni wajib pergi dating, kalau tak dating, tak sah namanya

orang kata couple ni akan bawak sampai ke alam perkahwinan nanti

orang kata, couple ni bf/gf akan amik berat dekat pasangannya (itu yang syok sgt tu)

orang kata couple ni nampak sweet kalau partner die(lelaki) lagi tinggi dari perempuan

orang kata couple ni kalau satu kampus, akan selalu jumpa

orang kata couple ni kalau terserempak je, akan teros senyum ataupon tegur sapa

orang kata couple ni kalau sehari AT LEAST kena ade 1 mesej dalam inbox from their partner.

orang kata couple ni jangan ade sikap pentingkan diri sendiri.

orang kata couple ni kenalah faham pasangan sendiri

aku pulak kata..

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
 COUPLE TU BULLSHIT.
kemain aku mengutuk couple. padahal aku pon tengah couple. tak kesah tak kesah...



hidup kita ni..asek2 ditentukan oleh ORANG-KATA. kalau orang kata baju kau tak lawa..kau teros tak pakai. hey! maybe dekat mata die je die kata tak lawa..dekat mata orang lain, lawa je baju tu.. keep on wearing baju tu. pedulik kan ape orang nak kata.

dulu, time before aku couple, aku selalu pikir.. mesti couple best .. kenapa aku cakap cam tu? sebab aku dengar kawan2 aku selalu cerita kisah SWEET dorang dengan couple dorang. bila dah betol2 kita alami sendiri, baru taw SWEET-TAK-SWEET nya ade couple. kadang2 tu rasa macam nak pelengkung je partner kita tu,kadang2 pulak rasa macam sayang gila je dengan partner kita. kalau boleh tiap2 hari nak mesej partner kita, cakap " ilysm *i love you so much*" tak pon "i miss you"... hamboooi. dengan couple sendiri boleh pulak cakap cam gitu. dengan parents, tak de pulak. kalau cakap macam tu kat partner, satu hapak pon tak dapat. cuba kalau cakap macam tu dengan parents, kan dah dapat doa yang baik2 dari parents kite. tapi kalau aku la yang tiba2 cakap macam tu kat mak or bapak aku, takke mak pak aku cakap "buang tabiat ape anak aku cakap cegini" haha..

parent's love-eternity 

bila couple je. satu perkara yang mesti terlintas dekat minda kita adalah KAHWIN. yes, kahwin. kite nak couple kite tu bakal menjadi suami/isteri kita satu hari nanti. memang kita harapkan macam tu. tapi selalunya apa yang kita harapkan tu la yang takkan menjadi. konklusinya, kalau tengah couple tu, tak payah la berangan2 besar macam istana. save A SPACE for u, yourself as a preparation if there'r something happen to the future.. 

orang kata lagi, "kau senang la cakap, kau tak rasa". 

well, sebab kite tak rasa lagi la, kita kena buat preparation siap2, so that bila kita dah rasa nanti, kita boleh guna preparation yang kita dah buat tu. macam gak time nak exam. bila nampak orang keluar dari dewan peperiksaan, nampak muka depa sedih je,. bila tanya, dorang akan kata

"susah"

why? because of not enough preparation. so, kita kena la pasang strategi or preparation supaya tak jadi macam tu. tapi..tapi..tapi.. semuanya terpulang pada ALLAH. kun fayakun...

konklusinya, kita tak mungkin dapat memegang FATAMORGANA DI TANAH YANG GERSANG. kita boleh melihat, tapi bila kita dekat je, rupanya itu cumalah ilustrasi sahaja. lebih baik kita lihat dari jauh agar ilustrasi tu tidak hilang. 


this is FATAMORGANA DI TANAH YANG GERSANG





16 comments:

  1. wah..ayat ko power la semenjak kapel ni....

    ReplyDelete
  2. @Anonymous yeke sejak couple? bukan sejak dari azali lagi ke...? =p

    ReplyDelete
  3. ayat berbisa... baca banyak kali baru faham...

    ReplyDelete
  4. yup2. setuju dgn nohfee? atau zafira je? :)
    even mcm kte xberapa suka nak couple ni kdg2 terpanggil nak couple, tp ble fikir balek..
    say NO to couple. that's my opinion. haha. mucho gracias be my follower. ^_^

    ReplyDelete
  5. @Nasriq hahaha. berbisa? no no.. tak tujukan pada siapa2 pon. hehe

    ReplyDelete
  6. @Siti Hajar basically, i'm zafirah. hehe. betol la tu. before couple, kite akan pk "oh sweet nye! oh best nye". bile dh couple sebulan dua, '
    "oh shit nye, oh wth nye, oh wtf nye". hehe

    ReplyDelete
  7. Relationship sometimes can contribute more problems. The most important thing, be strong and be secure with yourself. Bare in my mind that you can live happily with or without your partner. We don't demands happiness from someone else becoz IT already in us. Its better to lose the one we love rather than to lose ourselves.Btw, nice entry. :)

    ReplyDelete
  8. @Aishah Rahman yeahhh. thanks for the advices. i got it. thanks for the praise. =)

    ReplyDelete
  9. ohoh...nothing to say...
    couples is no-no to mj..haha..(yeke??haha)

    ReplyDelete
  10. @MJ
    "no-no to mj"- uhuk uhuk... betol ke mj? hehe.

    ReplyDelete
  11. hm.. betul2. setuju sangat. tapi jeles la tengok kawan2 dah berpasangan. tinggal kita jek single mingle. huhu.

    ReplyDelete
  12. i want serious relationship (poyo je nih)..jmpe terus nikah..haha..boleh tak??..hehe..

    ReplyDelete
  13. @Naz hurm...jealous?? agak la.. tapi kadang2 kalau difikirkan balik, single tu lagi terasa nikmat nye..;)

    ReplyDelete
  14. @MJ yeah me too. n i'm still searching for serious relationship. tp kalau parents nak tolong cr kn lagi bagos. hehe

    ReplyDelete
  15. @Qadir. hahaha. petir menyambar? ni dh msuk kilat sekali la weh. *ade beza ek petir dengan kilat? LOL

    ReplyDelete