my medulla oblongata

Tuesday, May 10, 2011

Home » Cerpen: Move On.

Cerpen: Move On.

sambungan dari Cerpen: Cinta Pandang Pertama

                                           Cinta Pandang Pertama #2

" Lean!" aku memandang Syimir. 
" Lean...aku mintak maaf buat kau macam tu dulu. aku menyesal". duh~ lelaki. semuanya sama. lepas mintak maaf, buat balik. cakap senang. buat tengokkkk!
" kau dah langsung tak sayang dekat aku lagi ye?". aku tergelak kecil. 
" sayang? Kalau dulu, kau cakap macam ni dekat aku, mungkin aku boleh terima kau balik. tapi bukan sekarang."
"tapi......"
"dah la Syimir, aku tak nak kau ganggu aku lagi dah." 

ouh man!! lepas kau buat2 bodo dengan aku dulu, tiba2 nak datang balik dengan aku? kau pergi la hanky panky dengan perempuan lain. pooodddaaaah Syimir!

*********


syimir, kenapa tak jawab my call? kalau kau dah tak nak dekat aku, bagi tahu aku. jangan la diam macam ni. aku tak faham..

" siapa yang mesej kau tu Syimir?"
"takde sape lah. eh, lepas ni jom ajar aku skate."
" chill la weh. dorang pon tak sampai lagi. tunggu dorang sampai dulu baru boleh ajar kau, kang kau jatuh tersumbam , tak larat ah aku nak angkat kau"
" siapa kata aku nak suruh kau ajar sekarang? aku suruh kau ajar LEPAS NI. haha"



urghhh. kenapa dia tak balas mesej aku? call tak angkat. mesej tak reply. die ni ade masalah ke ape? aku tunggu dalam masa 2 jam, kalau die tak reply jugak, ak consider, aku dah break dengan die.

5 minute later 
[no reply]

30 minutes later
[no reply]

1 hour later
[no reply]

2 hour later
[no reply]


******************

Lyana Elferra is now in a relationship

whaaaaatttt! dengan siapa pulak die in relationship ni? aku add die tak nak approve. oh maaan! nak call siapa ni ek? oh....Wawa!!

"hello, wawa's speaking"
" wawa, ni aku Syimir. aku nak mintak tolong kau sikit boleh tak?"
"shoot"
"ok, just now aku bukak wall Lean, and aku nampak die tengah in relationship dengan whatshisname"
"whatshisname..?"
"aku tak tahu nama die apa"
"dah tu, kau g la tanya die sendiri, yang kau dok tanya aku buat apa?"
"aku add dah lama kot. sampai sekarang die tak approve2 lagi. adehh"
" hahah. padan muka kau! tu la, time tengah gaduh dulu sapa suruh kau remove friend dengan die. nasib baik kau still boleh tengok profile die lagi. kalau die block, aku orang pertama tepuk tangan untuk kau"
"hoi. adab la sikit. aku mintak tolong kot"
"sorry la weh. aku dah malas nak tolong kau. dulu pon aku tolong kau tackle die jugak. sampai aku rasa macam menyesal pulak kenalkan kau dekat Lean. kesian die, kau tahu tak she suffered a lot because of you?"
" aku tahu."
"so? kau nak kat die lagi buat apa? nak sakitkan hati dia?"
"apa ni Wawa, aku call kau tanya baik2, kau tuduh aku macam2"
" aku tak tuduh la kawan. aku just tak suka cara kau treat kawan aku macam tu"
"ok , sorry"
"not for me, but for her"
" aku dah buntu weh. aku ada jumpa dia hari tu......"
"bila??? then...?
" hari tu, lepas kelas, aku ajak die temankan aku pergi makan. and aku cakap aku nak bincangkan pasal kitorang. then... she's acted like nothing ever happened between us."
"la...bukan tu ke yang kau nak dulu..?"
"Wawa..please listen to me 1st. aku tahu aku salah. aku abaikan die. aku tahu semuanya punca dari aku. tapi, look...i've changed. aku sayang die sangat2. she's my first love, indeed!"
" habis tu, apa alasan kau buat die macam tu dulu?"
" aku perlukan ruang. aku nak biasakan diri aku. i was still looking for myself. waktu tu, aku tak tahu apa yang terbaik untuk aku.i lost my way...yea..all in all, semuanya tetap salah aku jugak"
"yea.. can't deny. memang salah kau. habis tu, kau nak suruh aku tolong apa tadi?"
"tolong tengokkan dia betol2 ke dah couple dengan "whatshisname" tu."
" Ardyan. ex bf die dulu. masa dekat sekolah menengah dulu2"
"Ardyan?? huh... "



*******

" Lean jangan tinggalkan saya. saya sayang sangat2 dekat awak. promise me?"
"soalan apa la awak tanya ni. mestilah saya takkan tinggalkan awak. saya sayang sangat2 dekat awak."
" even Ardyan yang jauh lagi hensem dari saya pon awak mintak break. apetah lagi saya yang tak hensem ni"
"Syimir, apa cakap macam tu? orang tak kisah pon orang tu hensem ke tak. lagi pon, Syimir hensem ok! asian  look lagi! 

**********


Ardyan? ex boyfriend die? 1st love die tu ke? ouh demmm! lagi tipis peluang aku nak dapatkan die.



"thanks Ardy. Lean mintak maaf sebab susahkan ardy"
"susahkan? eh no la. tak susahkan apa2 pon la. chill ok?"
"hurmm"
"so, lean rasa lean nak teroskan macam ni sampai bila?" sampai bila2. aku tergelak kecil. bertuah punya budak. dah orang tolong, ni nak kasi extend pulak. kepala dongok kau la Lean.
"Lean...?"
"yea? err, Lean tak tahu lagi. tengok keadaan macam mana. Ardy ok tak?"
"i'm okay whenever u say ok."

1 message received.
"kenapa tak approve friend request?"

aih...siapa punya number la pulak ni? macam kenal. demmmm! Syimir! apahal die ni nak mesej2 aku ni? duh~ wait. biar aku pulang paku buah keras balik dekat die.

1 message received.
" tak payah nak cakap pelik2 la"



*******

1 message received
Lean: Syimir, THANK YOU.

1 message received.
Syimir: tak payah nak cakap pelik2 la

1 message received.
Lean: mana ade pelik. betol la, aku nak cakap terima kasih sebab unfriend aku dkt fb


***********


1 message received
Syimir: kenapa tak approve frind request kat fb?
Lean: sebab aku malas.
Syimir: malas? hurm. ok then. 


annoying gila mamat ni. dah2 la tu. dah delete aku, ade hati nak add aku. pantang betol aku dengan orang macam ni. malas aku nak layan dah.

1 message received
Syimir: aku mintak maaf
Lean: i do forgive, but i don;t forget. k la, aku nak tdo. salam.


bersambung. . . . . 





5 comments:

  1. nice story....
    cpat abeh kn....xsbr deh...
    hehe

    ReplyDelete
  2. best la.....wat la sambungan dye cpt2..x sabar nk bce lg ni.....:)

    ReplyDelete
  3. thanks2.. dlm pemprosesan nk sambung. hehe. =)

    ReplyDelete