my medulla oblongata

Monday, July 18, 2011

Home » Fresh Couple.

Fresh Couple.

SALAM

ok, mood aku dah tenang selepas buat entry yang ini. akhirnya aku selamat sampai ke tanah tumpah lahirnya aku, petaling jaya jam 5.45 pm. oh  waiiitttt. aku bertolak pukol 12 ok? dan sampai ke petaling jaya dalam masa nk dekat 6 jam? bapaaaakkk ah. berbaloi la aku naik bas SHAMISHA. SHAMISHA, esok lusa kau tak payah la jual tiket kat aku. pandang sebelah mata pon aku tak hengen! ade pulak berhenti kemain banyak stesen dia. lepas tu senang2 ja nak suh penumpang naik bas lain. kepala hotak dia. aku dulu pon penah kena. sedih betol. dah la masa tu aku budak sekolah lagi. bodoh2 la aku pergi naik bas rapid. dem! aku benci kau shamisha!

ok sambung cte.

nak dijadikan cerita...aku pon duduk la dibelakang seat sepasang couple yang suwit lagi muwit ni. aku dengan kawan aku, peja ni mula2 buat bodoh je la..tengok yang laki ni lentok2 kepala dekat bahu perempuan tu. then, peja tidur. aku still stalking couple depan ni. amboiii. mak nam betol aku ni. bukannya apa..curiosity aku ni meninggi pulak tengok dorang.


weh agak2 la nak bermesra pon tak perlu kot dalam bas. ni mesti fresh couple? fresh couple ni  couple yang baru sebulan dua. darah masing2 masih panas. semua yang haram jadi halal.

masa ni la, masa yang paling kita kena hati2. masa ni la nak berindu2 sakan. padahal nye 1 universiti. keluar kelas, kelas couple dekat depan., tiap2 hari jumpa. tapi malam2, mesej

"i miss you."

ermm.. apakah..? 

kenapa? sebab darah kita masa tu tengah panas lagi. sayang tahap rasa macam nak bawak bini/laki je malam tu. tak pkiaq apa dah. 

asyik2 dalam mesej atau call, mesti akan ada punya perkataan "i miss you" ataupon "i love you". paling best kalau dah bincang teros nama anak~ wow wow

kalau yang sweet lagi. ada la lambang cinta mereka. ade couple song. masa tu la, dok dengaq lagu jenis2 cegini

CINTA MATIKU-6ixth sense
PAWANA-6ixth sense
PEMILIK HATI-6ixth sense.
DADALI *ak tak sure tajuk nama apa tah

sungguh sweet! fresh couple jugak akan mula la pergi beli cincin couple. ukir nama dekat cincin tu. untuk nampak lebih sweet. 

tapi..lepas dah 3 bulan, 4 bulan couple. nak masuk setahun jagung. ade nye nak macam tu lagi dah? oh no.. mesti suam2 kuku je. mula2 couple je yang akan selalu 24 jam mesej, 24 jam call. tapi dah lama2 nanti... akan hilang macam tu je.



sebenarnye dalam couple2 ni kan. pada pendapat aku, tak perlulah kita nak bagi gedebukkkk sebijik aku bagi kat kau kasih sayang aku. ambik byk2. lepas tu dah lama2 dah tak macam tu dah, apa yang penting dalam couple ni adalah consistency, sama jugak macam solat. bukannya 2 3 hari je kita solat, berzikir, baca mathurat, yassin, al quran...lepas dah 3 hari, dah tak buat semua tu..? mana pergi consistency?

dalam hal couple ni, yang penting adalah consistency. kalau tunjukkan kasih sayang kau sikit2 pon takapa.janji consistent. bukan bagi kasih sayang gedebuuukk sebijik..lepas dah lama2 teros jadi bosan. kenapa bosan? ye la, sebab segala jenis aktiviti yang couple lain buat,semua kita dah buat, sebab tu bosan.

so, pada sesiapa yang baru couple tu...fikir 2, 3, 4, 5, 6 kali sebelum decide nak buat sesuatu. memang la akan nampak sweet,

 "oh die tidur atas bahu couple die dalam bus...aww sweet! "

"wahh bf die cium dekat dahi dia. awww sweetnya! "

"wahh dorang minum, share straw! aww sweet nye!"

"wahh dorang main suap2. aww sweet nya!"

stop thinking that way, please..??? kalau kau buat benda2 tu sekarang, bila dah kawin, kau nak buat apa? buat bodo? bosannnn je memanjang. 

ok la, sampai sini je entry aku kali ni, tengok cerita 321 cinta ni best jugak. berani gila sam tu luahkan perasaan. wow wow~~

kalau suka boleh LIKE

9 comments:

  1. hoho... aku rasa kau kena cari pasangan cepat2 la...

    ReplyDelete
  2. @Tukang Karut la...apasal pulak aku kne cr psgn cepat2? aduiii. ni entry sarcastic la wehh. hahaha

    ReplyDelete
  3. aku pun benci gile bas shamisha. lepas nih memang dah tak naik dah ah! hahahhahaha. mesti suweeet giler diorang kat dalam bas tuh kan? kan? wa nak tengok depan mata la wa cakap lu. bhahahaha. :B pastuh boleh lah celebrate month anniversary kan? kan?

    ReplyDelete
  4. @Kyra yes! monthnivessary. miahahah. kau pnh naik shamisha? aku benci bas tuuuuu

    ReplyDelete
  5. erm... fresh couple.. nice topic.=). i pon x bape suke sgt nk bercouple sebelumkwin.. i think it better when u start loving after get married..

    ReplyDelete
  6. bese la 2...
    nanti 5 6 bulan putus la 2..
    haha xbaek la saya

    ReplyDelete
  7. @ïêmå å¢klê§ hahaha, mungkin la kut,. cis, tak baik jgk sye ni. hehhe

    ReplyDelete
  8. feera,, aq nk jdi cam sam la...hahaha

    ReplyDelete