my medulla oblongata

Tuesday, August 16, 2011

Home » #manalah badan tak tembun...

#manalah badan tak tembun...

SALAM.

ahhh lega lepas seharian bertungkus lumus menyiapkan kerja yang belum disiapkan. at last. aku berbuka puasa jugak dengan budak2 kelas aku. oppss i mean, 1 kelas aku. kalau masa sem 1 dulu pon, kitorang ade bukak puasa jugak,. kepada orang2 penang, pernah tak makan dekat Route 69? ok, kalau belum pernah , moh le kita makan disitu. sedap pon sedap...

untuk sem 3 ni, aku dengan bebudak kelas aku pergi makan ke BM Tom Yum

'waittt hellooo? apa itu BM Tom Yum??? tak pernaah dengaaaaarrr pon???'

ok lemme explain. BM tomyum ni kira popular jugak la dalam kalangan warga2 penduduk penang dekat bahagian permatang pauh/perda dan sewaktu dengannya. #bak kata kawan2 aku. untuk memastikan sejauh mana kebenaran yang mengatakan tomyum itu sedap, kitorang pon merasa la sedikit demi sedikit tom yum tu



ok. not bad. boleh dijual la tomyum, means sedap jugak. kalau masin ke kurang masin ke, aku rasa mungkin sebab depa posa, tu yang tak dapat nak rasa masakan tu cukup garam ke gula ke apa ke.. kan? 

seriously, credited to my the only classmate, syafiq sebab die yang bersusah payah pergi angkat minuman dan panggil orang tu sebab lambat sangat serve. takpe, aku memahami depa.. sebab bulan posa kan? semua orang nak berbuka on time. i wonder, depa yang dok kerja masa tu, tak lapaq ka? kalau aku laaaaa...memang aku resign tang tang tu jugak. so, overall, thanks a lot syafiq for helped us. lepaih ni bulih jadi calon menantu ahhh. 

ok, berbalik pada cerita aku pulak, aku dengan kawan2 aku pon menumpang la lagi dengan kawan aku sorang lagi.. rahim. #thank God die bawak kereta. sempat la merasa nak solat maghrib kat Jaya Jusco nuhh... again, thanks rahim sebab tolong bawakkan. bila dah alang2 dekat jaya jusco tu hapee lagi. teros serbu dalam jj tu, ade less. sampai 70%!!! well, macam biasa letteeww. nak tahu cara paling senang nak kira discount tanpa menggunakan kalkulator tak?? supaya korang dapat taw harga sebenar? ilmu ni aku perolehi daripada bapak aku. so, singgah la ke entri INI.

memang la berbaloi. p makan mcD. andddd.. aku baru la taw yang air dekat mcD ni, kita boleh refill. uihhh kolot skema jugak aku rupanya ekk. then, telepon prebet, naik prebet sapu yang serious rasa macam kencang gila perut aku ni. kentang goreng McD campoq dengan tom yum campoq dengan ikan masak 3 rasa semua dok main roller coaster dalam perot aku ni. maakkkk aiiiiihhh pakcik, awat bawak laju sangat ni? ketaq lutut cheq kluaq kereta tadi. fuihhhh. 

esok adalah hari nuzul al quran. tiba2 teringat masa aku dekat mrsm merbok dulu. kitorang wajib habiskan baca al quran berkumpulan sebelum sambut nuzul al quran. nak khatam al quran besar-besaran. then makan bukak posa, solat terawikh sekali walaupon dewan maktab aku dulu kipas angin dia memang dicipta untuk orang2 yang tinggi ja.. orang2 yang rendah macam aku ni, memang la tak dapat nak merasa kipas tu. rasa wap dalam dewan tu je la.. tapi, itulah keberkatannya! 

entry aku kali ni, seriously update pasai makanan. tu yang badan aku menembun macam belon dah ni. bila2 masa bulih pecah. tu yang abang aku dok panggil aku belon. 

"nama manja apa?"

"Bell"

"nama penuh?"

"Belon!"

=="

ok la, sampai sini je entry aku kali ni, sok lusa aku jumpa cerita best2 aku update lagi. 

_thank you baca entry nohfee_



2 comments:

  1. haha..nme mnje bell gtu..
    naseb baik la nohfee ltk link kire2 tu skali..mj lpe seh cane nk kire nye..haha..maklomlah,maths ni mj lmbt ckit..

    ReplyDelete
  2. @MJ hehehe. taw..sekarang ni kan dah banyak sale kemain nk raya ni en. mesti la kena taw cm mne nk kira discount. kalau tak, susah nanti nak kena usung kalukaltor. hehe

    ReplyDelete