my medulla oblongata

Friday, September 23, 2011

Home » My Birthday, Your Birthday.

My Birthday, Your Birthday.

SALAM

pernah tak rasa yang korang study bagai nak gila untuk that particular subject, tiba2 bila masuk exam..semua yang korang study tak masuk exam dan soalan jauh lebih susah dari past year lepas2...? 

pernah rasa? ok, kita sama. gimme five!

dan aku rasa sangat la PFFFFFFFFFFTTTTTTTTT!

ok done with that. aku mulakan tajuk entry aku kali ni dengan MY BIRTHDAY, YOUR BIRTHDAY. sempena dengan 23 haribulan ni, adalah birtday my junior..yang rapat gak dengan aku masa dekat sekolah dulu, aku nak buat satu entry tentang BIRTHDAY.




bila birthday je, mesti kita akan wish orang tu. wish benda baik2. paling tidak pon takat wish "HB" dekat wall orang tu. dan yang sedang sambut. kemain mintak hadiah itu ini la... demand orang treat dia macam raja, celebrate dekat tempat2 mahal. 

well, tak salah untuk kita sambut birthday. tapi aku rasa la kan, yang paling layak sekali kita cakap HAPPY BIRTHDAY adalah pada MAK KITA. why? because she is the one who struggled herself to make sure YOU safe. so, the credit should be given to our mother instead of us. ni... mak kita yang susah2 lahirkan, kita pulak yang setiap tahun dapat hadiah dari usaha yang mak kita dah lakukan. well, TAK SALAH dapat hadiah. the present could stimulate us to bear with our upcoming life.




bila aku dah besar ni, aku rasa Birthday adalah satu hari yang sangat penting pada mak aku masa dulu. sebab pada hari itu la, mak aku bertarung nyawa untuk melahirkan aku. dan, i should be saying THANK YOU MAMA. dan bila aku dah besar ni, aku rasa it's good for people to say HAPPY BIRTHDAY ONLY. no need chocolates, flowers. kalau tak wish pon, lagi ok. because i wanna still stay at this age. i don;t wanna grow any older. more age, more problem, more disease, more influence.

apa yang aku nak sampaikan kat sini, bila kata 

"HAPPY BIRTHDAY"

ingat, birthday tu bukan sebagai kejayaan kau hidup kat dunia je. tapi ini adalah kejayaan mak kau bertarung nyawa melahirkan kau. so, bukan kau sahaja yang patut celebrate. it should be the one who gives you birth!

jadi, tak payah la nak ber'DEMAND demand sangat masa birthday sendiri.
kan dapat free call?kalau maxis dapat sehari free call. kalau celcom dapat seminggu free call. so apa lagi? call our mom, and say "Thank You Mama.".
instead of calling your boyfriend/girlfriend, tak habis2 planning nak sambut birthday dekat Jaya Jusco ke, Sunway ke, Mid Valley ke, Genting ke.. oh no... no need that.




cool isn't it? apa kata sambutan hari jadi kita tahun ni, kita buat lain dari yang lain?? jadikan birthday kita kali ni, bermakna bukan sahaja pada diri kita, tapi pada mak kita. dan bukan untuk tahun ni sahaja, mungkin tahun2 yang akan datang. bila lagi kita nak berterima kasih pada mak kita sebab lahirkan kita? OUR BIRTHDAY should be the exact date to thank our mother. 

so, itu je la kot aku nak membebel dekat entry aku kali ni. so, pada sesiapa yang sambut birthday pada hari ni, 

HAPPY BIRTHDAY!!!

and do remember to say "thank you", to your mother. :)

_thank you baca entry nohfee_




2 comments:

  1. aku biasa rasa study bagai nak gila, tapi tak boleh jawab jugak...

    ReplyDelete
  2. @Tukang Karut there must be something wrong somewhere. hehehe. tp kau dh engineer ahh

    ReplyDelete