my medulla oblongata

Thursday, May 31, 2012

Home » #10 Rules for You.

#10 Rules for You.

sweet talker atau betei ada hati?
sudah move on? atau berpura-pura move on?

SALAM

hari ni aku mulakan blog aku dengan persoalan. sweet talker atau betei orang tu ada hati pada engko. bukannya aku pro sangat sampai nak bagi tahu ke engko orang tips nak tahu pesen manusia yang sweet talker. oh tidak. aku pun belum sampai tahap pro seperti itu.

Rules #1
whenever a guy gives you a hope, gives you the sweetest word, doesn't mean he really means it. layankan je dan anggap 

"oh barangkali dia tengah mamai. ignore this"

Rules #2
 girls, don't misjudge guys. dorang sweet talk adalah sebagai tanda hormat pada engko orang sebagai seorang perempuan. kang kalau dia cakap serupa dia cakap dengan kawan2 lepak mamak dia, engko tafsir lain. ahh sudah

Rules #3
don't ever easily fall into someone else. bak kata bruno mars, easy come, easy go. senang dia dapat, senang dia tinggalkan. lagi lama dia nak dapatkan engko, lagi susah dia nak lupakan engko. trust me. 

Rules #4,
jangan sesekali kembali ke ex engko orang. walau engko sayang ke ex engko orang lagi, bila dah dapat balik..feel masa mula mula couple dah takde. hilang feel. faham tak? maksud aku...bila engko panggil 'sayang', well deep inside, you don't really mean it, don;t you?


[gambar hiasan-ihsan google]


Rules #5
Move on. banyak kali dah aku merapu pasal move on ni. jangan ishtiharkan diri sendiri bebas dari jajahan ex kalau engko orang masih menangis atau tak boleh dengar lagu2 tema masa couple dengan dia dulu dulu. it takes time. belum tentu jangka masa setahun cukup untuk lupakan orang yang engko pernah sayang

Rules #6
berkawan selepas putus adalah sangat tidak cool. engko cuba buang dia dari hidup engko/dia buang engko dari hidup dia, dan engko orang masih boleh berkawan. seksa hati sendiri buat apa? takes your time. fikir dan tenangkan diri engko orang dulu. kalau dah bersedia, takde masalah untuk berkawan semula

Rules #7
bila terserempak dengan ex, cuba buat muka move on sikit., jangan tunjukkan engko tak boleh hidup tanpa dia. walaupun deep inside engko sebenarnya tak move on lagi. tapi cuba buktikan ke dia yang

"aku boleh hidup tanpa kau!"

Rules #8
bila dah bercinta, tak perlu rasanya sebarkan ke twitter, ke facebook. oh ke blog juga. bukannya apa. rata-rata pesen yang aku tengok suka show off kisah cinta mereka ni tak kekal lama. akhirnya mati enjin tengah jalan. apa cer? 


Rules #9
bagi password ke pakwe makwe adalah tindakan paling bodoh tegar. bila break mula lah hack facebook makwe/pakwe. stalking tak payah cakap. sampai ke hari pertama bukak facebook. ha yang pesen stalking pakwe makwe ni pulak adalah double bangang. aku tahu ramai yang buat macam ni. tapi tahukan engko orang, engko orang sebenarnya cuba meningkatkan kebarangkalian putus tengah jalan tahu?


Rules #10
elakkan selalu sebut 'i love you'. even ke mak pak engko orang pun engko orang idokle memanjang nak sebut i love you tu kan? kenapa perlu untuk makwe pakwe? cinta tak perlu disebut. cinta perlu bukti. bukan perlu kata. mata pun boleh berdusta apatah lagi dengan kata yang belum tentu dapat diterima akal.




aku rasa cukup lah aku bagi #10 je. aku bagi lebih pon bukan ada yang baca pongg yedak? alright. bye.

9 comments: