my medulla oblongata

Friday, June 1, 2012

Home » Apa Itu 'Friendzone'?

Apa Itu 'Friendzone'?

SALAM

hey hey hey feera datang lagi. banyak pulak aku update blog kebelakangan ni. barangkali tension punya pasal. oh tension apa? tension tengok drama jepun barangkali.

aku bedal je panggil dia ni Haruto


ok dah dah. kalau cerita pasal cerita jepun, sampai besok pun belum tentu habis.  tapi kalau cerita tentang Friendzone, mungkin hari ni boleh habis kalau engko orang baca sampai habis. 

so, apa itu Friendzone?

Friendzone adalah keadaan di mana engko orang mengehadkan batasan perasaan engko orang kepada seseorang atas sebab sebab tertentu.

contohnya?

aku tak boleh la suka kat dia sebab dia classmate aku

ha bila engko orang dah sebut perkataan tu, secara tidak langsungnya engko sebenarnya sudah friendzone kan kawan engko tu. faham tak?

kebanyakan orang akan friendzone kategori kategori seperti ini

- Classmate
- Kawan Baik
-Jiran
-Lelaki yang lebih muda dari perempuan tu
-Perempuan yang lebih tua dari lelaki tu
-Pasangan yang tak ada cita-cita
-Lelaki rendah
-Perempuan tinggi lampai
-Perempuan seksi
-Lelaki merokok

kenapa kena friendzone?

well kalau untuk lelaki, jawapan common mereka, 

"aku nak cari yang terbaik untuk jadi ibu kepada anak-anak aku nanti"

kalau perempuan pulak,

"aku nak cari Mr.Perfect!"


how's that?


ok bye!


2 comments:

  1. aku nak friendster ngn kau leh tak. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. friendster aku dah lama aku deactivated . kakakakkaka

      Delete